تجارت الکترونیک پارسیان گوی رقابت را از به‌پرداخت ملت ربود

بر اساس آمارهای عملکرد پایانه های فروشگاهی در شهریور :

بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در شهریور ماه گذشته توانست در بخش پایانه های فروشگاهی گوی سبقت را از لحاظ تعداد تراکنش و متوسط تراکنش انجام شده توسط هر دستگاه pos از رقبا برباید و در هر دو شاخص مذکور رکورد جدید بر جای گذارد. همچنین شرکت ایران کیش در بخش تعداد دستگاه های منصوبه همچنان رتبه نخست خود را حفظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی، در شهریور ماه گذشته مجموع تراکنش های انجام شده به بوسیله پایانه های فروشگاهی بالغ بر 43 میلیون و 679 هزار تراکنش بود که این میزان تراکنش توسط نزدیک به یک میلیون و 297 هزار  پایانه فروشگاهی منصوبه در مراکز فروش انجام شد.
 این میزان تراکنش در  مقایسه با مرداد ماه گذشته  8.8 درصد نسبت به فروردین سال جاری  73 درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 182 درصد رشد داشته است. در شهریور ماه سال قبل تعداد تراکنش انجام شده 15.5 میلیون تراکنش بوده است.


بنابراین گزارش، پایانه های 9 بانک پارسیان، ملت، صادرات، ملت ‍، کشاورزی، تجارت، پاسارگاد، اقتصاد نوین و سامان بانک هایی هستند که در شهریور ماه هر یک بیش بیش از یک میلیون تراکنش انجام داده اند که این نه بانک با انجام بالغ بر 42.8 میلیون تراکنش معادل 98 درصد کل تراکنش های انجام شده شبکه بانکی را به خود اختصاص داده اند.


این گزارش حاکی است شبکه کارتخوان‌های بانک پارسیان (تجارت الکترونیک پارسیان) با انجام نزدیک 9.8 میلیون تراکنش در رتبه اول قرار دارد. همچنین ارقام نشان می دهد مشتریان مراکز فروشگاهی هنگام خرید استقبال بیشتری از پایانه های این بانک انجام می دهند چرا که هر دستگاه کارتخوان این بانک به طور متوسط در شهریور نزدیک 50.8 تراکنش انجام داده است که این خود رکورد جدید ی در حوزه پایانه های فروشگاهی محسوب می شود.


آمار نشان می دهد تعداد تراکنش انجام شده توسط هر خودپرداز پارسیان در شهریور نسبت به مرداد  1.7 تراکنش و تعداد دستگاه های منصوبه این بانک حدود 7 هزار دستگاه افزایش یافته است.


همچنین شبکه پایانه های فروشگاهی بانک صادرات (ایران کیش ) در بخش  تعداد دستگاه هاهای منصوبه با نصب نزدیک به 308 هزار دستگاه در مراکز فروشگاهی کشور  رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این بانک اما در تعداد تراکنش انجام شده  با انجام بالغ بر 9.14 میلیون تراکنش در مقام دوم است. در همین حال هر دستگاه کارتخوان این بانک به طور متوسط نزدیک2907 تراکنش انجام داده  که نسبت به ماه قبل این شاخص 0.7 افزایش یافته  و تعداد پایانه های فروشگاهی این بانک 10 هزار دستگاه اضافه شده است.


شبکه پایانه های فروشگاهی بانک ملت (شرکت به پرداخت ) نیز با انجام بالغ بر 8.5 میلیون تراکنش  در شهریور در  رتبه سوم قرار گرفته است. این بانک که تا شهریور از نظر سهم پایانه های منصوبه در مکان دوم قرار داشت در این ماه جای خود را به بانک پارسیان داد و خود به رتبه سوم نقل مکان کرد. متوسط تراکنش هر کارتخوان این بانک 44.2 تراکنش است که از این لحاظ در رتبه دوم قرار دارد. به پرداخت تعداد پایانه های فروشگاهی خود را نسبت به مرداد افزایش نداده اما تعداد تراکنش متوسط هر دستگاه از 40 به 44.5 تراکنش افزلیش یافته است.


شبکه پایایانه های فروشگاهی بانک ملی( شرکت سداد) نیز در شهریور بالغ بر 6.9 میلیون تراکنش انجام داد و از این لحاظ در رتبه چهارم قرار گرفت این بانک از لحاظ متوسط تراکنش انجام شده توسط هر پایانه در مقام سوم قرار دارد. بانک ملی درشهریور ماه نسبت به مرداد تعداد پایانه های خود را 10 هزار دستگاه افزایش داده اما متوسط تراکنش هر پایانه فروش تنها 0.3 افزایش یافته است.

بنابراین گزارش تعداد تراکنش های انجام شده توسط این چهار بانک بیش از 34.3 میلیون تراکنش معادل 80 درصد کل تراکنش های شبکه پایانه فروشگاهی نظام بانکی است.


بانک های دیگر


بعد از بانک ملی بانک پاسارگاد (شرکت تجارت الکترونیک پاسارگاد) قرار دارد اما  تعداد تراکنش های انجام شده این بانک و بانک هایی که در رتبه های بعدی قرار دارند به یک باره کاهش چشم گیر معادل 4.8 میلیون تراکنشی پیدا می کند به طوری که پایانه های فروشگاهای این بانک حدود دو میلیون تراکنش انجام داده اند. بعد از این بانک، کشاورزی قرار دارد که 1.89 میلیون تراکنش در کارنامه شبکه پایانه های فروشگاهی خود در شهریور 89 ثبت کرده است. سپس تجارت با 1.86 میلیون تراکنش قرار دارد. این دو بانک خدمات پرداخت الکترونیک خود را به صورت خرید خدمت از چند psp مانند انیاک، تجارت الکترونیک پارسیان و سایان  خریداری می‌کنند. بنابراین گزارش شرکت انیاک مجموعا 150 هزار پایانه فروش به بانک های مختلف اجاره داده است.


بعد از دو بانک مذکور،بانک‌های اقتصاد نوین و سامان قرار دارند که شرکت های pspاین بانک ها بخشی از گروه بانک هستند و تعداد تراکنش انجام شده توسط شبکه کارتخوان شرکت پرداخت  نوین 1.5  میلیون و پرداخت الکترونیک سامان 1.2 میلیون تراکنش در شهریور بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6