آیت‌ا… مکارم شیرازی:مردم به بانک ملی اعتماد بالایی دارند

محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران در راس هیاتی متشکل از تنی چند از مدیران ارشد این بانک با حضور در دفتر آیت‌ا… مکارم شیرازی با وی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روابط عمومی بانک ملی ایران مدیرعامل این بانک در نشست مذکور با اشاره به تلاش‌های آیت ا… مکارم شیرازی در راستای صیانت از ارزش‌های اسلامی نقش وی را قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار موثر توصیف کرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور نزدیک به 300 روحانی در واحدهای بانک ملی در سراسر کشور گفت: روحانیون حاضر در بانک ملی ایران علاوه بر اقامه نماز جماعت در واحدها میان دو نماز احکام دینی مرتبط با بانکداری اسلامی را برای کارکنان بانک تبیین می کنند.


در ادامه این نشست آیت‌ا… مکارم شیرازی ضمن معرفی بانک به عنوان یک ضرورت در دنیای امروز گفت: امروزه زندگی مردم و گردش اقتصاد کشور بدون بانک امکان پذیر نیست.


وی با اشاره به اهمیت جایگاه اسلام در جامعه خاطرنشان کرد: باید در بانکداری کشور از فرهنگ اسلامی استفاده شود.


آیت‌ا… مکارم شیرازی در ادامه تلاش‌های صورت گرفته در راستای استفاده از فرهنگ اسلامی در بانکداری را شایان تقدیر دانست و گفت: بانکداری اسلامی در کشور هنوز به سطح ایده آل نرسیده است.


وی در ادامه با اشاره به استقبال مردم از واریز وجوه شرعی از طریق بانک ملی ایران بیان داشت: مردم به بانک ملی ایران اعتماد بالایی دارند.

 آیت‌ا… مکارم شیرازی با بیان اینکه عملکرد اشتباه یک بانک ممکن است نظر مردم را نسبت به تمامی بانک‌ها تغییر دهد، گفت: تبیین معنای عقد خارج و به کارگیری آن در عقود اسلامی ضروری است. وی در پایان اظهار امیدواری کرد: طرح تحول نظام بانکی با موفقیت اجرا شود.

خاوری:بانک ملی نماد اقتصادی جهان اسلام خواهد شد


خاوری با بیان اینکه بانک ملی ایران در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام مطرح است، ابراز امیدواری کرد: این بانک بتواند در آینده نزدیک به عنوان نماد اقتصادی جهان اسلام معرفی شود.


وی افزود: بانک ملی ایران در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها به تنهایی اجرای نزدیک به یک سوم طرح را بر عهده گرفت و با تشکیل ستادهایی به همین منظور توانست منابع یارانه‌ها را به موقع بین مردم توزیع نموده و رضایت آنان را جلب کند.


مدیرعامل بانک ملی ایران حضور موثر این بانک در طرح‌های زیربنایی و بزرگ کشوری را بیانگر عزم این بانک برای حرکت در راستای اهداف دولت برشمرد و اظهار داشت: تامین مالی طرح‌های ملی در دستور کار بانک ملی ایران قرار دارد.


این مقام مسوول در ادامه فعالیت‌های این بانک در راستای برآورده ساختن انتظارات جامعه از یک بانک اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاسیس شعب و باجه‌های ویژه بانوان، فعال‌سازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، اعطای 100 درصد منابع قرض‌الحسنه به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه، جداسازی منابع قرض‌الحسنه از سایر منابع بانک و گسترش شعب کارگشایی از جمله این فعالیت‌ها می‌باشد. خاوری با بیان اینکه تاسیس و گسترش شعب مشارکتی بانک ملی ایران در راستای برطرف نمودن شبهات مطرح شده در مورد عقود مشارکتی می‌باشد، از تاسیس بیش از400 شعبه مشارکتی توسط این بانک در آینده نزدیک خبر داد.


وی در ادامه به تشریح نحوه عملکرد شعب مشارکتی بانک ملی ایران پرداخت. خاوری در پایان از نهایی شدن و اجرای طرح تحول نظام بانکی از سال آینده خبر داد.

مدیر‌عامل بانک ملی و هیات همراه همچنین با حضور در دفاتر آیت ا… شاهرودی و حجت‌الاسلام و‌المسلمین اعرافی رییس موسسه جامعه المصطفی‌العالمیه با آنها دیدار و گفت‌وگو کردند.


مسائلی نظیر ابعاد اجرایی بانکداری اسلامی در بانک ملی ایران و موفقیت این بانک در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسات بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  3  =