ورودیه ۹۰

محمود فراهانی

سال 89 با همه فرازو نشیب ها و آغازهای ناتمام خود در حوزه الکترونیک به پایان رسید و اینک  سال نود در اختیار همه سیاستگذاران، فعالان و کارشناسان حوزه بانکداری الکترونیک است تا سال پیش رو را به عنوان یک سرمایه موثر در اختیار گیرند و از آن استفاده بهینه برند. به تعبیر دیگر اکنون می توان برای آخر سال این تیتر خبری را انتخاب کرد :«سال 90 ؛نقطه عطف در بانکداری الکترونیک».


در این راستا یکی از مهمترین عوامل  در تحقق اهداف سال جاری آن است که فرصت خودانتقادی را از خویش دریغ نکنیم و از انتقاد دیگران نیز خوشحال شویم چه آنکه اساس اصلاح فرایند ها آن است که اصلاح امور را از خود آغاز کنیم.


نکته دیگر آن است که در سال جدید همانند ابتدای همه سال های جدید نقش ها مجددا مرور گردد. بار دیگر بر خویشتن نظر کنیم و نقش حود را در فرایند توسعه سازمان و در بعد کلان توسعه جامعه مرور کنیم و آنجا که نیاز به بازنگری دارد  از اصلاح نقش دریغ نورزیم.


و در انتها و شاید مهمترین نکته آنکه جهان عرصه تصحیح مشق ها است.رفتارهای ما چون مشقی است که خالی از نقص نیست. از رسانه ای که ما باشیم گرفته  که وظیفه اطلاع رسانی و نقد داریم تا نهاد سیاستگذار مجری سیاستها.

اکنون اگر در حوزه بانکداری الکترونیک فعال هستیم در هر بخش آن که قرار داریم این فرصت را برای یکدیگر فراهم کنیم که اجازه دهیم رفتار (مشق) های سازمانی یکدیگر را تصحیح کنیم. طبعا اگر غیر از این باشد اغلاط مشقهای ما آنقدر افزون خواهد شد که مجالی برای اصلاح نمی ماند.


از سوی دیگر تردیدی نیست اصلاح مشق ها در واقع گرفتن نمره های بالا است و تمجید واقعی شاید در اتخاذ همین راهبرد باشد. در عین حال بدون توجه به نقایص می توان به تعریف و تمجید نشست و چشم بر عیوب بست اما نباید از یاد برد که چنین راهبردی علاوه بر اینکه آستانه های  تحمل را به مرور به صفر نزدیک می کند فرصت خود انتقادی و دیگر انتقادی را نیز از ما خواهد گرفت. بنابراین تصحیح مشق یکدیگر را هم فرصت بالارفتن از پله های ترقی سازمانی و اجتماعی با کمترین نقص بدانیم و هم تمجید واقعی از یکدیگر تلقی کنیم.


پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در سال جدید مانند همه سال های دیگرسعی دارد سه اصل 1- خودانتقادی، 2- مرور نقش و 3- خوشحالی از  تصحیح مشقهای خود از سوی دیگران را سرلوحه سیاستها و برنامه های  خویش قرار دهد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  63