گشایش نماد بانک پاسارگاد با قیمت ۲۱۰ تومان

امروز انجام شد

نماد بانک پاسارگاد روز سه شنبه با قیمت 210 تومان با سرمایه ای معادل 27 هزار و 258 میلیارد ریال امروز به عنوان نهمین بانک در بورس تهران در تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، نماد وپاسار با سرمایه ای معادل 27 هزار و 258 میلیارد ریال امروز به عنوان نهمین بانک در بورس تهران بازگشایی شد تا صنعت بانکداری بیش از 20 درصد از ارزش بازار سهام را در اختیار گیرد.


گفتنی است، با توجه به اینکه بیش از 23 درصد سهام بانک پاسارگاد به صورت شناور آزاد در دست سهامداران حقیقی است، این شرکت بدون عرضه اولیه و با گشایش نماد وارد بورس تهران شد.


بعد از گذشت 8 ماه از عرضه اولیه سهام پالایشگاه تبریز در 22 آبان سال پیش ، امروز تابلوی اصلی بازار اول معاملات در حالی پذیرای بانک پاسارگادی شد که با توجه به برخورداری از سرمایه اسمی بیش از 2.7 هزار میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین بانک حاضر در بورس شناخته شده و موجب افزایش متغیرهای مهمی مانند ارزش روز بازار و شاخص شد.


 طلسم ورود شرکت های جدید به بورس با بازگشایی نماد بانک پاسارگاد به طور تلویحی شکسته شد چرا که باز هم خبری از عرضه اولیه سهام شرکت های جدید از سوی سازمان خصوصی سازی و یا دیگر شرکت ها انجام نشده است.

تا سال 1400 برنامه توسعه ای داریم
مدیر عامل بانک پاسارگاد در این خصوص از قیمت گذاری سهام این بانک ابراز رضایت کرد و گفت: قیمت سهام بانک پاسارگاد به صورت منطقی در بورس تهران کشف قیمت شد.


مجید قاسمی، مدیر عامل بانک پاسارگاد، گفت: 70 میلیون تقاضا برای خرید سهام بانک پاسارگاد وجود داشت که در نهایت سهام این بانک با قیمت 2100 ریال کشف قیمت شد.


وی با بیان اینکه عرضه سهام بانک پاسارگاد ادامه خواهد یافت، افزود: مذاکراتی با سهامداران عمده این بانک انجام شده است تا سهام بانک پاسارگاد به صورت خرد در بورس عرضه شود.


قاسمی خاطر نشان کرد: بانک پاسارگاد برنامه توسعه خود را تا سال 1400 طراحی کرده است تا بتواند جایگاه مناسبی را در بازار سرمایه و نطام بانکی کشور به دست آورد.


مدیر عامل بانک پاسارگاد از واگذاری شرکت های زیر مجموعه این بانک در بازار سرمایه خبر داد و گفت: بیمه پاساگارد تا پایان سال جاری وارد بازار سرمایه خواهد شد.

پاسارگاد ارزش بازار سرمایه را بالا برد


حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس، در رابطه با بازگشایی نماد معاملاتی بانک پاسارگاد در روز جاری اظهار داشت: بعد از بازگشایی نماد این بانک که نهمین بانک حاضر در بورس بشمار می رود، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی استقبال مناسبی از آن به عمل آوردند بطوری که ابتدا به دنبال داد و ستد بیش از 122 میلیون سهم ، بهای هر سهم آن دو هزار و 106 ریالی معامله شد و در ادامه حجم معاملات تا ساعت 11 و 25 دقیقه به بیش از 147 میلیون رسید.


وی با اشاره به برخورداری این بانک از درصد سهام شناور بالا افزود: علاوه بر این با توجه به امکان رشد حداکثر 4 درصدی سهام این بانک ، قیمت هر سهم آن به 219 تومان رسید و هم اکنون بیش از 72 میلیون سهم صف خرید برای آن تشکیل شده است.


این مقام مسئول با بیان اینکه بانک پاسارگاد به دلیل دارا بودن سرمایه اسمی 27 هزار و 258 میلیون ریالی عنوان بزرگترین بانک بورسی را به خود اختصاص داد،افزود: حجم ریالی داد وستد بیش از 147میلیون سهم این بانک بالغ بر 31.2 میلیارد تومان بود.


قالیباف اصل در برابر این سئوال که با این اوصاف چه میزان به ارزش روز بازار سهام ایران اضافه شد، پاسخ داد: با توجه به محاسبه ارزش روز بازار هر شرکت که از ضریب تعداد سهام و آخرین قیمت هر سهم به دست می آید، ارزش روز بازار بانک پاسارگاد به بیش از 5 هزار و 740 میلیارد تومان رسید و ارزش روز بازار هم به همین میزان اضافه شد.


وی ادامه داد: از طرف دیگر سهم 18 درصدی صنعت بانکداری از ارزش روز کل بازار سهام هم به 21 درصد افزایش یافت .


به گفته مدیرعامل شرکت بورس با حضور این بانک در بورس برای نخستین بار از روش آکشن و بازگشایی نماد برای معامله سهام شرکت ها استفاده شد.


بازگشایی نماد معاملاتی این بانک از طریق حراج ناپیوسته با اعمال یک مرحله پیش گشایش شروع و با اجرای حراج ناپیوسته پایان یافت. پس از این مرحله معاملات از طریق حراج پیوسته در زمان باقی مانده تا پایان جلسه معاملاتی و در دامنه نوسان مجاز روزانه قیمت انجام می شود.
همچنین قیمت مرجع در دوره حراج پیوسته، قیمت کشف شده از طریق حراج ناپیوسته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6