سامانه ملی قبوض الکترونیکی رونمایی شد

برای نخستین بار در قم

سامانه ملی قبوض الکترونیک با حضور معاون رئیس جمهور، برای نخستین بار در قم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مراسم رونمایی از سامانه ملی قبوض الکترونیک برای نخستین بار و با حضور دکتر فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، حکیم جوادی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و همچین حجت الاسلام موسی‌پور استاندر قم و معاون وی، دست اندرکاران این پروژه و مدیران استان  شامگاه چهار شنبه در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

سامانه ملی قبوض الکترونیکی با هدف کاهش هزینه‌های چاپ قبوض، توزیع و پرداختهای قبوض، افزایش درصد پرداخت غیر حضوری شهروندان و توسعه فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم، افزایش میزان رضایتمندی مردم وتکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات حضوری به بانک‌ها و کمک به تعدیل ترافیک درون شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیتی ناشی از مراجعه افراد سود جو به درب منازل، برای اولین بار در استان قم راه اندازی شد.

از ویژگی‌های این سامانه نیز می‌توان به امکان پرداخت تجمعی قبوض توسط سامانه، امکان مدیریت هزینه‌های انرژی توسط خود شهروندان، امکان استخراج انواع گزارش‌های مدیریتی از میزان مصرف انرژی شهروندان و دستگاه‌های اجرایی، وجود آرشیو الکترونیکی سوابق برای مردم، امکان رصد وضعیت وصولی قبوض و وجود کارتابل الکترونیکی پرداخت قبوض به منظور مدیریت وصولی‌های دولت اشاره کرد.

این سامانه توسط معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری قم و با حمایت، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، وزارت کشور، وزارت ارنباطات و فنآوری اطلاعات، سازمان فن آوری اطلاعات کشور و بانک ملی ایران و با مشارکت شرکت‌های آبفا، مخابرات، توزیع برق، گازو بانک ملی استان قم اجرایی شد.
 
اجرای این پروژه با استفاده از زیرساخت‌های موجود و بهره گیری از ظرفیت دفا‌تر ICT روستایی و دفا‌تر پیشخوان خدمات شهری می‌تواند موجب صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان مردم شود.
 
انتخاب جانبازی خوش حساب برای پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی!
 
در این مراسم نیز به منظور افتتاح رسمی سامانه قبوض الکترونیکی، قبوض یکی از جانبازان استان به صورت نمادین وارد شد و از آنجایی که این جانباز از مشترکان خوش حساب به شمار می‌رفت و قبلا مبادرت به پرداخت قبوض خود کرده بود، سامانه به او اجازه واریز دوباره قبوض را نداد.

در پایان مراسم نیز این جانباز  از دست معاون رئیس جمهور لوح تقدیر و هدیه‌ای دریافت کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  11