بهای جهانی طلا در آستانه ۱۸۰۰ دلار

قمیت طلا در بازارهای جهانی مرز 1790 دلار را پشت سر گذاشت و در آستانه رسیدن به بهای 1800 دلار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ها رشد بهای جهانی طلا در واکنش بازارهای بین المللی به تداوم مشکلات مالی و بحرانی بدهی منطقه یورو، کاهش ارزش دلار و افت سهام شرکتهای معتبر امریکا بوده است  که بهای طلا را از مرز 1790 دلار فراتر بود.


بنابراین گزارش، امروز 4 شنبه 26 مرداد هر اونس طلا با افزایش 12 دلار و 41 سنت، 1791 دلار در بازارهای جهانی به فروش رسید.


عکس العمل بازار داخل به بهای جهانی امروز طلا رشد 3200 تومانی هر مثقال طلای 17 عیار و 740 تومانی هر گرم طلای 18 عیار بود که با این رشد به ثبت رکورد 216 هزار تومان در هر مثقال و 49 هزار و 860 تومان در هر گرم طلا پرداخت.

گفتنی است، محمد کشتی آرای رئیس کشوری اتحادیه طلا و جواهر به باشگاه خبرنگاران درباره بازار داخلی طلا گفت: بازار طلای داخل این روزها با بی رونقی همراه است و با توجه به نزدیکی لیالی قدر و کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه در ماه رمضان و رشد چشمگیر بهای طلا در بازار امروزه انتظار می‌رود بازار داخل با رکورد بیشتر همراه شود.

نشست بی نتیجه سران آلمان و فرانسه


بازارهای سهام جهان به دنبال بی نتیجه بودن نشست روز گذشته رهبران دو کشور آلمان و فرانسه، کاهش ارزش شاخص سهام و یورو و افزایش بهای طلا را تجربه کرد. خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از لندن گزارش کرد، این کاهش به دلیل افزایش نگرانی سرمایه گذاران از ناکافی دانستن تصمیمات گرفته شده بین رهبران آلمان و فرانسه در زمینه یکپارچگی سیاست گذاری های مالی صورت گرفت.


واکنش بازارهای جهانی به دنبال این نشست، منفی بوده و باعث افزایش فرانک سوییس و دلار آمریکا در برابر یورو و همچنین بالا رفتن قیمت طلا شد.


هم اکنون ارزش طلا با 0.32(سی ودو صدم درصد) افزایش به مبلغ یکهزار و 790 دلار در هر اونس رسید.


ارزش یورو واحد پولی مشترک حوزه مالی اتحادیه اروپا نیز نزدیک به یک چهارم درصد (26/0) کاهش در برابر دلار به بهای هر یورو معادل 437/1 معامله شد.
درهمین حال شاخص ارزش سهام بورس در بازارهای آسیا، اروپا و آمریکا نیز تنزل یافت.شاخص ارزش سهام بورس نیکی ژاپن با 0.55(پنجاه پنج صدم) درصد کاهش به 9557 واحد رسید.


درهمین حال شاخص ارزش سهام بورس FTSE-100 لندن ، DAX فرانکفورت، CAC40 فرانسه هریک به ترتیب با 1.22 درصد، 1.74( یک و هتفادوچهارصدم) درصد و 1.12(یک و دوازده صدم) درصد کاهش روبرو شدند.


نشست روز گذشته انگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه به دنبال نگرانی از ضعف یورو و گسترش بحران مالی به دیگر کشورهای حوزه پولی یورو، در پاریس صورت گرفت.
رهبران این دوکشور خواستار تشکیل مدیریت اقتصادی در حوزه پولی یورو و همچنین اخذ مالیات بر معاملات مالی در اروپا به منظور کسب درآمد بیشترشدند.


رهبران دوکشور فرانسه و آلمان از روسای 17 کشور عضو حوزه یورو خواستند با اجرای سیاست های واحد به تعادل بودجه ای تا تابستان سال آینده در این منطقه دست یابند.


بحران بدهی های مالی درحوزه پولی یورو هم اکنون یونان، ایرلند و پرتغال را درکام خود فرو برده و پس از آن ایتالیا، اسپانیا و حتی فرانسه در خطر بعدی این بحران قرار دارند.

کشورهای عضو حوزه یورو به همراه صندوق بین المللی پول (IMF) درسال 2010 اقدام به پرداخت بسته کمک مالی به ارزش 110 میلیارد یورو به یونان، 85 میلیارد یورو به ایرلند و در ماه مه 2011 نیز 75میلیارد یورو به پرتغال کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  −    =  38