عطش طلا کمی فروکش کرد /هر انس ۱۸۶۰دلار

خرید فیزیکی طلا با وجود قیمت های بالا تا حدودی به اشباع رسیده است و در حال حاضر سرمایه گذاران در انتظار شیب قیمت در این بازار هستند.

به گزارش رویترز،تداوم نگرانی ها در مورد مشکلات بدهی منطقه یورو، کند شدن رشد اقتصادی و تضعیف ارزش دلار، موجب شد تا بهای طلا روند صعودی به خود گرفته و هچنان تقویت شود.

در پی سقوط شاخص سهام در بورسهای اروپا و افزایش تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار طلا ، بهای طلا امروز ، جمعه ، برای نخستین بار از 1860دلار در هر اونس فراتر رفت.

در معاملات صبح امروز ، بهای هر اونس طلا با شکستن رکورد قبلی خود در روز پنجشنبه (هزار و هشتصد و بیست و هشت دلار و هشتاد سنت) به هزار و هشتصد و شصت و هفت دلار و نود و پنج سنت رسید. این فلز زرد از زمان آغاز معاملات آسیا ، با سقوط بازارهای سهام ، در هر اونس بیش از چهل دلار افزایش داشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، به این ترتیب شاخص سهام در بورس آسیا در پایان معاملات با کاهش شدیدی مواجه شد ، به طوری که شاخص سهام در بورس سئول شش ممیز بیست و دو صدم درصد سقوط کرد.


شاخص های سهام بورس اروپا نیز به همین روال با کاهش رو به رو شد.


حدود ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه به وقت گرینویچ ، بورس سوئیس نیز بیش از چهار درصد سقوط کرد و بورس های لندن ، پاریس ، فرانکفورت و مادرید نیز بیش از سه درصد کاهش داشتند.
اضطراب در بازارهای مالی اروپا، باعث شد تا فرانک سوئیس در برابر یورو افزایش یابد و ممکن است در روزهای آتی، به یک رکورد بالا دست یابد، هنگامی که بانک ملی سوئیس اعلام کرد اقداماتی برای جلوگیری از قدرت گرفتن بیش از حد فرانک سوئیس به اجرا گذاشته خواهد شد.


براساس این گزارش، شاخص دلار آمریکا 0.3 درصد افزایش یافت، پس از اینکه در طول سه هفته گذشته به پایین ترین سطح رسیده بود.


بهای طلا با افزایش 0.2 درصد، در بازار لندن، به 1791 دلار و 50 سنت در هر اونس رسید، این در حالیست که فاصله آن با زمان رکورد که در هفته گذشته به 1813 دلار و 79 سنت در هر اونس رسیده بود، 1.2 درصد پایین تر است.


بهای طلا در بازار ایالات متحده به 1794 دلار و 70 سنت در هر اونس رسید.رونالد لیونگ، نمایندگی Cheong طلا در هنگ کنگ گفت: بهای طلا در کوتاه مدت به ثبات خواهد رسید.


وی افزود: اما نرخ بهره پایین در ایالات متحده و وضعیت نابسامان بحران مالی اروپا، به بازار طلا فشار آورده و منجر به افزایش نرخ این فلز گرانبها شده است.


لئونگ گفت: خرید فیزیکی طلا با وجود قیمت های بالا تا حدودی به اشباع رسیده است و در حال حاضر سرمایه گذاران در انتظار شیب قیمت در این بازار هستند.


شایان ذکر است، بزرگترین صندوق حمایت از معاملات طلا SPDR اعلام کرد: منابع این صندوق در تاریخ 17 ماه آگوست، یعنی روز گذشته با رشد 0.72 درصد به 1،271.985 تن رسیده است.


شاخص قدرت نسبی طلا همچنان بالاتر از 70 است، که این موضوع حاکی از آن است که خرید در بازار طلا اشباع شده، اگرچه رشد قیمت طلا در این دو هفته به اوج خود رسیده است.


وانگ تائو، تحلیلگر بازار کالا و انرژی در رویترز گفت: با توجه به تجزیه و تحلیل نمودارهای فنی، بهای طلا به سطح مقاومت 1793 دلار در هر اونس رسیده است ولی نوسانات طلا هنوز هم در حرکت است.


گفتنی است، بهای نقره با افزایش 0.1 درصد به 40 دلار و 23 سنت در هر اونس رسید.


اگرچه در حالت عادی، رشد نرخ طلا، موجب تشویق قیمت نقره میشود ولی چشم انداز ضعیف اقتصادی در سراسر جهان و کاربرد نقره در صنایع، باعث شده تا روند صعودی بهای نقره ملایم تر از طلا باشد.


پلاتین تا حدودی ثابت بود و با نرخ 1834 دلار و 25 سنت در هر اونس معامله شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  −    =  39