سرمایه موسسه توسعه به ۶,۰۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت

مستخدمین خبر داد:

31شهریور ‌ماه امسال، مؤسسه اعتباری توسعه ، میزبان 74.3 درصد صاحبان سهام بود که با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده با مروری بر عملکرد سال گذشته، نقشه راه آینده بانکدار اخلاق محور را ترسیم کنند .

دستور جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده طبق معمول دستور جلسات مجامع سالانه، استماع گزارش عملکرد هیات‌مدیره و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، ‌تصویب صورت‌های مالی سالی که گذشت، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی ، تقسیم سود، روزنامه‌های کثیرالانتشار و چند مصوبه دیگر بود. اما انتشار اوراق صکوک و صدور کارت های ارزی برای شبکه بانکی کشور دو محور عمده بود که دکتر مستخدمین حسینی در گزارش خود به مجمع ارائه کرد و در پایان جلسه اعلام کرد هیات مدیره مؤسسه اعتباری توسعه از پاداش خود به نفع سهام داران صرف نظر می کند

حیدر مستخدمین حسینی ، مدیر عامل مؤسسه اعتباری توسعه در ابتدای این جلسه به عنوان رئیس مجمع با اشاره به این که در اجرای مفاد ماده 232 اصلاحیه قانون تجارت (مصوبه اسفند 1347) و ماده 45 قانون بازار اوراق بهادار گزارشی را از عملکرد مؤسسه ارائه می کند ، در خصوص افزایش سرمایه شرکت اعتباری توسعه گفت : به موجب مجوز مجمع فوق العاده در تاریخ 28 خرداد 1390 سرمایه موسسه طی 2 سال متوالی آتی تا مبلغ 6,000 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به آرمان ها و چشم انداز مؤسسه اعتباری توسعه خاطر نشان کرد : این موسسه با ایجاد کارگروه های کفایت سرمایه ، اصلاح ساختار مالی ، اصلاح ساختار اداری ، اصلاح ساختار اعتباری و وصول مطالبات ،ساختار مدیریت ریسک ، بازاریابی ،ساختار بین الملل ،ساختار برنامه جامع بانک داری الکترونیکی و توسعه شعب فعال،از سال 1387 تاکنون فعالیت دوره مدیریت خود را ترسیم و با موفقیت به پایان رسانده است .
مستخدمین حسینی با اشاره به ریسک های شناسایی شده در مؤسسه به اقدامات پیشگیرانه برای کنترل، پوشش و مدیریت مخاطرات اشاره کرد و در خصوص وضعیت منابع مؤسسه گفت : بررسی وضعیت منابع در مقطع 29 اسفند 1389نشان گر افزایش منابع به میزان 71 /235 درصد نسبت به 7 دی 1387 است .
به گفته وی بررسی وضعیت منابع در مقاطع سال های 1388 و 1389 مبین افزایش منابع به میزان 99 /164 درصد در پایان سال  1389 نسبت به سال قبل آن است.

مدیر عامل مؤسسه اعتباری توسعه در بخش دیگری از گزارش خود به مجمع با اشاره به مصارف مؤسسه خاطر نشان کرد : کاهش 63 /171 درصدی در مانده تسهیلات غیرجاری درسال 1389 نسبت به هفتم دی 1387 و کاهش 46 /131 درصد تسهیلات غیر جاری در پایان سال 1389 نسبت به پایان سال 1388 ناشی از وصول مطالبات و تسویه تسهیلات غیر جاری است.

به گفته وی نسبت تسهیلات  غیر جاری به کل تسهیلات و مطالبات در پایان سال1389 به 65 /14درصد کاهش یافته است.
مستخدمین حسینی با بیان دست آورد های بانک داری الکترونیکی مؤسسه تصریح کرد : اتصال کامل به سامانه های الکترونیکی، خدمات تلفن بانک، طراحی و ارایه تجهیزات و ابزارهای الکترونیکی ،طراحی و ارایه خدمات کارت بانک های مؤسسه مطابق با دستور العمل های بانک مرکزی ج.ا.ا ، ایجاد خدمات پرداخت قبوض بر روی کارت بانک های توسعه ،ایجاد پایانه های فروشگاهی، تامین و ایجاد نرم افزار فروش کارت ارزی و کارت هدیه، راه اندازی طرح صدور فوری کارت موسسه در تمامی شعب و تامین نرم افزار برای فروش شارژ سیم کارت های تلفن همراه را می توان به عنوان بخشی از این دست آوردها نام برد .

وی در خصوص گسترش شبکه شعب خاطر نشان کرد : گسترش شعب از اولویت های سیاست¬های تدوینی مدیریت در سال 1389بوده که با اخذ موافقت اصولی افتتاح شعب  در تهران و مراکز استان ها از بانک مرکزی ج.ا.ا، شعبی در تهران و شهرستان ها افتتاح شد و در حال حاضر  تعداد شعب و باجه های  موسسه به تعداد 41 واحد بالغ می شود.  به گفته وی تعداد شعب مؤسسه تا پایان سال جاری بالغ بر 55 شعبه و برای سال آینده 74 شعبه در نظر گرفته شده است.

نائب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل مؤسسه اعتباری توسعه با بیان اقدامات انجام شده در مؤسسه اعتباری توسعه در سال گذشته به این نکته نیز اشاره کرد که این مؤسسه هیچ گونه بدهی به بانک مرکزی ندارد و گفت : حضور در بازار سرمایه با افتتاح شرکت کارگزاری توسعه فردا ، تاسیس شرکت خدمات ارزی و صرافی توسعه،سرمایه گذاری در شرکت اعتبارسنجی مهر خاورمیانه برای سنجش مشتریان اعتباری و ارزیابی طرح ها، افزایش تعداد نیروهای انسانی، شعب و تنوع خدمات ریالی و ارزی به مشتریان، افزایش منابع و وصول بخش قابل توجهی از مطالبات معوق و به کارگیری آن در جهت اعطای تسهیلات جدید ،اخذ موافقت اصولی شعبه صرافی در کیش، اقدام به احداث و تکمیل پروژه های مهماندوست، سبحان ، خیام، پروژه ناهید اصفهان، میرداماد و قرچک ورامین، تصویب نمودار سازمانی ادارات ستادی موسسه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، اخذ مجوز و انتشار گواهی سپرده، اتصال کامل به سامانه های الکترونیکی پرداخت در شبکه بانکی کشور، توسعه خدمات بانک داری الکترونیکی و اتوماسیون اداری و مدیریت سیستم عملیات ارزی، تحقق افزایش سرمایه موسسه از مبلغ 50 میلیارد ریال به 2000 میلیارد ریال، صدور انواع کارت های اعتباری ارزی (توسکا کارت)و اتصال به سوئیفت از مهم ترین این دست آوردها است .

وی رشد نسبت 1199 درصدی در حجم نقدینگی از هفتم دی 1387 تا 5 ماهه اول سال جاری را مطلوب عنوان کرد و افزود : نسبت موجودی حساب جاری در این مدت به میزان 257 درصد رشد داشته است و نسبت کفایت سرمایه بانک نیز در 5 ماهه اول سال جاری به 66/15 درصد رسیده است .
مدیر عامل مؤسسه اعتباری توسعه به اقدامات این مؤسسه در 5 ماهه اول سال جاری نیز اشاره کرد و افزود : سپرده های مدت دار مؤسسه از رشدی معادل 7/26  درصد در  پایان مرداد 1390 نسبت به پایان سال 1389برخوردار بوده است .

همچنین اقدام برای اخذ مجوز نهایی فعالیت در حوزه شرکت لیزینگ، تهیه B.P  برای آمادگی پذیرش انجام انتشار صکوک اجاره و تنظیم و ارایه گزارش توجیه افزایش سرمایه مؤسسه مطابق با آخرین دستورالعمل بانک مرکزی ج.ا.ا و سازمان بورس و اوراق بهادار جهت تامین حداقل سرمایه به منظور انجام مراحل نهایی اخذ مجوز بانک توسعه فردا و رشد 7/26 درصد در افزایش سپرده های مدت دار مربوط به فعالیت های ریالی اثر بخش موسسه در جذب سپرده های بلند مدت، رشد 4/10 درصد در افزایش مانده تسهیلات طی پنج ماهه سال جاری از دیگر اقدامات صورت گفته است .به گفته وی دارایی های مؤسسه در سال 1389 نسبت به سال 1388 بالغ بر5/78 درصد رشد دارد در حالی که این رقم در مجموعه بانک های خصوصی 49 درصد است .
وی در ادامه به تسهیل نقل و انتقال سهام مؤسسه اشاره کرد و گفت : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این مؤسسه در آینده ای نزدیک به فرابورس یا بورس خواهد پیوست تا نقل و انتقال سهام از طریق مجراهای قانونی صورت گیرد. به گفته وی مؤسسه برای پیوستن به بورس نیز مدارک و مستندات را ارائه کرده که با طی مراحل قانونی این مهم عملیاتی خواهد شد .
تصمیمات مجمع
در ادامه این جلسه گزارش حساب رس مستقل و بازرس قانونی به مجمع ارائه شد و دکتر مستخدمین حسینی توضیحاتی را در خصوص این گزارش ارائه کرد و با رای اکثریت سهام داران صورت های مالی شرکت اعتباری توسعه در این مجمع مورد تصویب قرار گرفت .
مستخدمین حسینی با اشاره به رقم 140 میلیارد ریالی سود خالص شرکت و رقم 119 میلیارد ریالی سود انباشته ، موضوع تقسیم سود را با عنایت به در پیش رو بودن افزایش سرمایه شرکت ، مطرح کرد و سهام داران با رای قاطع خود از طرح عدم تقسیم سود سال مالی 1389حمایت کردند .
همچنین مدیر عامل مؤسسه اعتباری توسعه در خصوص پاداش اعضای هیات مدیره نیز عنوان کرد که به پاس اعتماد سهام داران هیات مدیره به نفع سهام داران از پاداش خود صرف نظر می کند .

شایان ذکر است با نظر اکثریت آراء روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه های رسمی ، مؤسسه حساب رسی و خدمات مالی دایا رایان به عنوان حسابرس  و آقای علی امانی به عنوان بازرس قانونی انتخاب  و پرداخت حق الزحمه حسابرس و بازرس قانونی به هیات مدیره تنفیذ شد .

سهام داران حاضر در جلسه با اکثریت آراء پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر تنفیذ معاملات موضوع ماده 129 لایحه اصلاحیه قانون تجارت و بودجه پیشنهاد شده هیات مدیره برای سال 1390 و صورت های مالی بودجه بندی شده سال های 90 ،91 و 92 را مورد تائید قرار دادند. از دیگر تصمیمات این مجمع تنفیذ اختیار درج و پذیرش شرکت اعتباری توسعه (سهامی عام) در بازار های سرمایه کشور اعم از بورس یا فرابورس به هیات مدیره بود .

مجمع انتشار هر گونه اوراق و از جمله اوراق صکوک را نیز به هیات مدیره تنفیذ کرد و اختیار پرداخت حقوق اعضا هیات مدیره نیز به ریاست هیات مدیره اعطا شد .

در ادامه جلسه مجمع دکتر مستخدمین حسینی با سهام داران به گفت و گو پرداخت و به سوالات سهام داران پاسخ گفت .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  29  =  30