بخش خصوصی خواستار افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات شد

دولت از بانک توسعه صادرات ایران در قالب بسته سیاستی حمایت از صادرات حمایت می کند.مرتضی سلطانی، به نمایندگی از صادرکنندگان، نیز خواستار افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران برای رفع مشکل صادرکنندگان شد.

رئیس کل بانک مرکزی، خبر از حمایت دولت از بانک توسعه صادرات ایران در قالب بسته سیاستی حمایت از صادرات داد. وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش بانک توسعه صادرات گفت: سهم صادرات از صندوق توسعه ملی 2 میلیارد دلار است که از طریق بانک توسعه صادرات تسهیلات ارزی به صادر کنندگان اعطا می شود. . و نهایتاً مرتضی سلطانی، صادرکننده نمونه، خواستار افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران برای رفع مشکل صادرکنندگان شد.

بهمنی بانک توسعه صادرات را تقویت می کنیم
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رئیس کل بانک مرکزی در روز ملی صادرات ابراز امیدواری کرد که بسته سیاستی حمایت از صادرات در آینده‌ای نزدیک به بانک توسعه صادرات ارائه شود.

دکتر محمود بهمنی گفت: به‌زودی به بانک توسعه صادرات و بانک هایی که در امر صادرات فعال هستند تسهیلاتی ارائه می شود و برهمین اساس به صادرات کشور کمک خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی، تسهیلات ارائه شده به بخش صادرات در شش ماهه ابتدای سال جاری را هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:  مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش صادرات بیش از30 هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: با وجودی که میزان تسهیلات ارائه شده در این بخش زیاد نبوده است اما به اهداف هشت و یا 10 درصدی در نظر گرفته شده برای این بخش تا حدودی دست یافته ایم و امیدواریم به رقم بیشتری دست یابیم.

قدردانی وزیر تجارت از بانک توسعه صادرات ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم روز ملی صادرات با قدردانی از اقدامات بانک توسعه صادرات ایران به عنوان پشتیبان صادرات، از بانک مرکزی خواست تا مسیر پشتیبانی تسهیلاتی را از صادرکنندگان همچون گذشته ادامه دهد.

دکتر مهدی غضنفری با بیان این مطلب، از رئیس کل بانک مرکزی خواست تا امکان حضور صادرکنندگان در شورای پول و اعتبار فراهم شود و گفت: می توان از این حضور استفاده کرد و تصمیمات مکملی را بر تصمیمات گذشته که بسیار نیز ضروری و به جاست افزود.به اعتقاد وی اگر صدای صادرکننده در شورای پول و اعتبار شنیده شود به همان اندازه که برای او کفایت می کند به همان میزان امکان برنامه ریزی های بهتری از سوی دولت مردان با توجه به افق های جدید فراهم می شود.

وی سهم صادرات از صندوق توسعه ملی را 2 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این بدان معنا نیست که این رقم در جایی سپرده شود بلکه از طریق بانک توسعه صادرات تسهیلات ارزی به صادرکنندگان اعطا می شود.

درخواست افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات از سوی صادرکنندگان

در ادامه مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه «مرتضی سلطانی» به نمایندگی از صادرکنندگان با بیان اینکه ما حفظ بازارهای هدف را سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم، اظهار کرد: «از سهم 10 درصدی که سال گذشته برای حمایت از صادرات تعیین شده بود، تنها 2 درصد محقق شد.»

وی خطاب به مدیران دولتی با اشاره به لازمه‌های حمایت از صادرکنندگان خواستار افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1