بانک توسعه صادرات محدودیت وام ندارد

ئیس شعبه بانک توسعه صادرات استان فارس گفت: این بانک هیچگونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان و صادر کنندگان ندارد.

نصرالله معینی درگفتگو با ایرنا افزود: بانک توسعه صادرات پس از بررسی و ارزیابی کارشناسی درخواست های متقاضیان، بر اساس ظرفیت و توان متقاضیان اقدام به ارائه تسهیلات نامحدود به آنها می نماید.

وی در مورد خدمات صندوق ضمانت صادرات نیز گفت: دولت به منظور سهولت در ارائه تسهیلات به صادر کنندگان، صندوق ضمانت صادرات را مکلف کرده است که ضمانت های لازم را در اختیار متقاضیان دریافت تسهیلات قرار دهد و متقاضیان نیز این ضمانت نامه ها را به بانک ارائه می دهند.
او افزود: بدون تردید، ارائه تسهیلات متناسب به صادر کنندگان و سهولت در روند دریافت این تسهیلات می تواند علاوه بر توسعه و رونق صادرات، زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال، ارز آوری، افزایش قدرت پول کشور، کاهش نرخ تورم و به تبع آن افزایش سطح رفاه اجتماعی را فراهم آورد.
معینی گفت: بانک توسعه صادرات به رغم اینکه گستردگی و تشکیلات وسیعی ندارد اما با توجه به حمایت های دولت توانسته ، تسهیلات بسیار خوبی در اختیار صادر کنندگان قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر تمام صادر کنندگان نمونه کشوری و استانی که در استان فارس مشغول فعالیت هستند از مشتریان بانک توسعه صادرات این استان هستند و ما نیزبرای ارائه خدمات مناسب به آنها از تمام توان و ظرفیت خود استفاده می کنیم.

رئیس بانک توسعه صادرات استان فارس اظهار داشت: به رغم تحریم ها و محدودیت های متعددی که دشمنان نظام و انقلاب علیه کشور ما وضع کرده اند اما در ارائه خدمات به مردم و متقاضیان امر صادرات هیچگونه کوتاهی و خللی ایجاد نشده است و بر اساس آمار نسبت به سال قبل 20 درصد نیز افزایش اعتبارات داشته ایم.
وی اضافه کرد: بانک توسعه صادرات فارس سال گذشته حدود 365 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صادرات اعطا کرده و در شش ماهه نخست امسال نیز 180 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است و از آنجا که روند تسهیلات دهی بانک در شش ماه دوم بیشتر ازشش ماه اول سال است و پیش بینی می شود شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه باشیم.

معینی به ایرنا گفت: بانک توسعه صادرات فارس تاکنون به فعالان و صادر کنندگان بخش های کشاورزی، صنایع دستی، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی و صنایع تولیدی تسهیلات خوبی پرداخت کرده است.

وی در مورد سیاست بانک توسعه صادرات مبنی بر افزایش اختیارات کمیته اعتباری استان ها گفت: بدون شک با افزایش اختیارات این کمیته ، شاهد سرعت و شتاب بیشتری در ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان و صادر کنندگان خواهیم بود.

او اظهار داشت: استان فارس پس از سال ها تمرکز و توجه کامل به بخش کشاورزی و غفلت از بخش صنعت، امروز در حال برداشتن گام های بلندی به سمت صنعتی شدن است که امیدواریم با تمرکز بر بخش صنعت و شکوفایی صنعتی، شاهد تحولات خوبی دراین زمینه باشیم.

رئیس بانک توسعه صادرات فارس ادامه داد: قطعا بانک توسعه صادرات نیز از این رویکرد حمایت می کند تا شاهد رشد و توسعه صادرات در این استان باشیم.

وی جایگاه بانک توسعه صادرات فارس در میان سایر بانک های شعب استانی کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود: قطعا با شکوفایی و رونق صنعت و تجارت در استان فارس، شاهد ارتقای جایگاه این بانک در میان سایر شعب بانک های توسعه صادرات کشور خواهیم بود.

معینی عوامل تاثیر گذار در امر تولید و صادرات را یک زنجیره به هم پیوسته دانست و گفت: بدون شک هر نوع کوتاهی از سوی دستگاه ها و ارگان های اثرگذار در این زمینه می تواند موجب ایجاد خلل در روند تولید و صادرات گردد.

وی فراهم نبودن برخی زیرساخت ها در استان فارس از جمله زیرساخت های بخش حمل و نقل، راه های مواصلاتی مناسب و امکاناتی از جمله سردخانه را از جمله مشکلات صادر کنندگان به ویژه صادر کنندگان مواد غذایی که ماندگاری کمی دارند، عنوان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −  49  =