ضرورت تلاش روابط عمومی ها در جلوگیری از شکاف دیجیتال

محبیان تاکید کرد:

یکی موضوعاتی که امروز از عصر ارتباطات و توسعه تکنولوژی های اطلاعاتی با آن مواجه هستیم بحث شکاف دیجیتال در زمینه برخوداری یا عدم برخوداری از این تکنولوژی هاست، لذا پیشنهاد من به دست اندرکاران هفتمین کنفرانس روابط عمومی این است که در نشست های بعدی موضوع شکاف دیجیتال را به عنوان یک ضرورت دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر محبیان رییس هیات مدیره ومدیر عامل پست بانک روز گذشته در مراسم افتتاحیه هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی در سخنانی ضمن اعلام این مطلب گفت : شکاف دیجیتالی می تواند در ابعاد مختلف اطلاع یابی، اطلاع رسانی و میزان دسترسی ها به فناوری های اطلاعاتی و ارتباطات میان مناطق برخوردار و غیر برخوردار بوجود بیاید.

دکتر محبیان اظهار داشت : با رشد فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات توسعه خدمت در دل روستا ها با سهولت بیشتری می تواند صورت بگیرد و پست بانک ایران به عنوان پیشرو در این زمینه توانسته است این دسترسی ها را 10 هزار نقطه تماس شهری و روستایی ایجاد نماید و در برنامه پنجم توسعه 6 هزار دفتر ICT روستایی نیز به آن اضافه می گردد.

مدیر عامل پست بانک ایران تصریح کرد :صندوق جمعیت سازمان ملل متحد میزان جمعیت دنیا را 7 میلیارد نفر اعلام کرد و پیش بینی نمود که این جمعیت تا سال 2050 به 9 میلیارد نفر برسد، لذا این آمار بیانگر این است که باید برای جمعیت در حال افزایش دنیا برنامه ریزی مناسب جهت برخورداری متوازن از فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات را فراهم کرد

رییس هیات مدیره بانک تاکید کرد: روابط عمومی در عصر جدید که به عصر ارتباطات و اطلاعات معروف شده است جایگاه ویژه و خاصی در ساختار سازمان ها و موسسات پیدا کرده که با گذشته آن ها قابل مقایسه نیست به همین دلیل اگر این موضوع را بپذیریم باید ارتباط آرمانی را جایگزین ارتباط سنتی کنیم.

وی در ادامه گفت: امروزه به مدد تکنولوژی های جدید ارتباطی پیام ها با سرعت نور و وسعت جهانی انتشار می یابد و تغییرات و دگرگونی را شتاب بیشتری می دهد. طبیعی است در این فضای جدید آنچه را که روابط عمومی ها را کار آمدتر می کند انطباق و سازگاری سریع با تحولات جدید ایجاد شده است که مهمترین وجوه آن را می توان در وظیفه اطلاع یابی و اطلاع رسانی تعریف کرد و برای ایفاء بهینه وظایف اطلاع رسانی و اطلاع یابی در فضای به شدت اطلاعاتی شده و ارتباطی امروز، اولین قدم تغییر نگرش ها و طرز تلقی ها به مخاطبان از افراد منفعل و پذیرا به افراد فعال و اثر گذار در فرایند ارتباطی است، به همین دلیل اگر این موضوع را بپذیریم باید ارتباط آرمانی را جایگزین ارتباط سنتی کنیم که همان ارتباط دو سویه و متقابل یک سازمان با مخاطبان به صورت یک فرایند پایدار، مستمر، پویا و همسنگ است.

دکتر محبیان در ادامه اظهار داشت: برای نیل به این مقصود بهره گیری از آخرین متدها و روش ها در دستیابی به موفقیت در فراگرد فعالیت های ارتباطی بسیار ضروری است که مهمترین وجه آن تولید پیام های متناسب با جایگاه و ویژگی ها مخاطبان فضای جامعه اطلاعاتی و به عنوان شهروندان آگاه و حاکم بر سرنوشت خویش و ارسال به موقع و سریع آن از طریق رسانه ها و دیگری دریافت بازخوردها به اتکاء به همان رسانه هاست . لذا رسانه های امروزی که روابط عمومی ها از آن برخوردار هستند به مدد تکنولوژی های جدید ازلحاظ ماهیت و ویژگی ها در دو بخش یا طبقه قرار می گیرند.

لازم به ذکر است : در مراسم افتتاحیه هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری و رامین پاشایی فام رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک سپه نیز برای حاضران سخنرانی کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  −  72  =