حسینی:انجام مطالعات لازم برای اجرای گام دوم قانون هدفمند سازی

سخنگوی اقتصادی دولت از اجرای مطالعات لازم برای اجرای گام دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها خبر داد.

سید شمس الدین حسینی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر  گفت :سناریوهای مختلفی برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها تدوین شده است که موضوعات مختلف از جمله اصلاح قیمت ، نحوه بازتوزیع درامد حاصل از اجرای قانون هدفمندی و نحوه بازتوزیع ان را در بر می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اعلام پیش از موعد اجرای مرحله دوم قانون هدفمند سازی  یارانه ها مشکلاتی را به بار خواهد آورد اظهارداشت : بسیاری از حامل های انرژی قابل ذخیره سازی و تجارت است و اعلام زود هنگام ان به زیان عموم مردم خواهد شد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه دولت بنا ندارد زمان دقیق اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها را اعلام کند گفت : این بدان معنا نیست که دولت به مردم اعتماد ندارد اما عده ای از جمله با ذخیره سازی از ان سوء استفاده خواهند کرد و در نهایت موجب زیان مردم می شوند.
 
وی اعلام نشدن پیش از موعد اجرای گام دوم هدفمند سازی یارانه ها  را به معنی بی اعتمادی به مردم ندانست و افزود : ما کاملا به مردم اعتماد داریم و اساسا برای تامین منافع مردم از اعلام پیش از موعد ان خودداری می شود.

حسینی با اشاره به تداوم قاچاق گازوئیل به علت اختلاف قیمت ان در داخل با کشورهای همجوار گفت : ما در پی ان هستیم تا به گونه ای عمل شود که حد اکثر منافع ملی را در برگیرد و مشکلی برای مردم پیش نیاورند.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه هنگام اجرای مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها به اندازه کافی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد اظهارداشت : همکاری مردم شرط اصلی اجرای موفقیت امیز این قانون است و همچون گذشته از مردم و رسانه ها انتظار داریم در اجرای هر چه بهتر مرحله دوم این جراحی بزرگ اقتصادی دولت را یاری دهند.

وی پیوند تحلیل های اقتصادی با باورهای اجتماعی را هنر اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها توصیف کرد و افزود : این موضوع سبب شد بسترهای اجتماعی مسیر اجرای این قانون هموار شود.

وزیراموراقتصادی و دارایی درباره نحوه اصلاح قیمت ها نیزگفت: قانونگذار دولت را مکلف کرده است در مدت پنج سال قانون هدفمندسازی یارانه ها را به طور کامل اجرا کند اما این بدان معنا نیست که هر سال بیست درصد ان اجرایی شود.

حسینی  با بیان اینکه اجرای این قانون با شیب مساوی امکان پذیر نیست افزود: جلسات بررسی و کارشناسی برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها پس از اجرای مرحله نخست ادامه یافت و در این باره سناریوهای مختلف بررسی شد تا مناسب ترین سناریو اجرا شود.

وی گفت : مطالعات و فعالیت ها برای اجرای هفت محور طرح تحول اقتصادی در دبیرخانه استمرار داشته است اما هنگام اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به لحاظ اهمیت کار ، ستاد دیگری به ریاست معاون اول رئیس جمهور و کارشناسان و دست اندرکاران اجرای این طرح تشکیل شد تا امور مربوط به اجرای ان دقیق تر پیگیری شود.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود : دولت بر این موضوع تاکید داشت که در سال نخست اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها پس از اصلاح اولیه قیمت تا پایان سال تغییری در قیمت ها داده نشود تا بتوان ارزیابی دقیقی از چالشها و نقاط قوت ان بدست اورد و بر این موضوع هم پایبند مانده است  .
تصویر با صدا دارد.

اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به عنوان مهمترین بخش هفت محور طرح تحول اقتصادی دولت ،  از 28 آذر ماه سال گذشته درکشور آغاز شده است.

بر اساس این طرح ، مدیریت بخشی از یارانه پرداختی دولت به مردم واگذار و متناسب با ان  قیمت برخی کالاها و خدمات اصلاح شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  12