درخواست کره جنوبی از آمریکا درباره ایران

کره جنوبی به عنوان یکی از همپیمانان آمریکا تصمیم گرفته است از این کشور بخواهد تا در اعمال تحریمها علیه ایران به سبب برنامه هسته ای صلح آمیز آن، مستثنی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالی که روز گذشته باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا قانون تحریم بانکهای خصوصی و دولتی ایران از جمله بانک مرکزی را امضا کرد، کره جنوبی به عنوان یکی از متحدان این کشور در شرق آسیا بر آن است تا راهی را برای ادامه تجارت و واردات نفت با ایران، با کنار گذاشته شدن از فهرست کشورهای تحریم کننده پیدا کند.

این خبرگزاری نوشت : کره جنوبی (وارد کننده 10 درصد نفت مورد نیاز خود از ایران) به عنوان پنجمین وارد کننده نفت جمهوری اسلامی بر آن است تا به همراه ژاپن راهی را برای ادامه همکاری با ایران با وجود تحریم های آمریکا پیدا کند.

یک منبع درکره جنوبی به این خبرگزاری می گوید: بر آن هستیم تا راهی را برای مستثنی شدن از تحریم ها که نقض آن تنبیهاتی را در پی خواهد داشت، پیدا کنیم.

این منبع ناشناس می افزاید: ما هیچ درخواستی برای توقف واردات نفت از ایران دریافت نکرده ایم، اما مانند ژاپن قصد داریم تا راهی را برای ادامه آن پیدا کنیم.

این منبع اعلام کرده است کره جنوبی بر آن است تا دو بانک خود را از دایره تحریم ها خارج کرده و پرداختها به ایران از طریق این دو بانک انجام شود.

این اعلام در حالی است که روز گذشته اوباما تحریمهای بانک های ایران را امضا کرد. در عین حال این تحریمها در مواقعی که همپیمانان ایالات متحده با وضعیت اقتصادی بد روبرو شوند می تواند درباره آنها برای مدت موقتی اعمال نشود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  8