اظهار خجالت احمدی نژاد از بیکاری استانها

رییس‌جمهور گفت: 150 سال در ایران تبلیغ کردند که کار عنصر بی‌ارزشی است و خود ما را مسخره کردند و اکنون نیز مسخره می‌کنند که چر این‌قدر کار می‌کنید.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح رسمی پیشرفته‌ترین کارخانه تولید فولاد کشور با حضور در جمع مهندسان، پیمانکاران و کارگران مجتمع فولاد هرمزگان اظهار کرد: امروز خوشحالی و سپاسگزاری ما به دو دلیل مضاعف است، نخست به خاطر حضور در استان هرمزگان که دارای مردمی مومن، انقلابی، پرتلاش و پرامید است و در طول تاریخ همواره خط مقدم مبارزه با استعمار و استکبار بوده‌اند و دلیل دیگر به علت افتتاح کارخانه تولید فولاد کشور است.

رییس دولت دهم، با بیان این‌که «همدلی و همت بلند مردم، تحقق اهداف بزرگ را تضمین می‌کند» تصریح کرد: افتتاح این کارخانه که مجموعه‌ای بسیار پیشرفته است، اقدامی ارزنده به شمار می‌رود. که با همت، دانش و کار ایرانی راه‌اندازی شده است و این‌ها نشان می‌دهد که متخصصان ایرانی در هر زمینه‌ای که وارد شوند حرف تازه‌ای دارند. هنوز خیلی نگذشته از زمانی که اگر به عده‌ای می‌گفتیم قرار است تولید فولاد به فلان میزان برسد، یک نگاه عاقل اندر سفیه می‌کردند و همانگونه نیز معلوم بود که آن‌ها به توانمندی ایرانی اعتماد ندارند.

رییس‌جمهور سازندگی استان هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این پروژه از نظر کیفیت، سرعت و کنترل هزینه‌ها الگو محسوب می‌شود. دیگر پروژه‌ها نیز باید به همین کیفیت و سرعت انجام شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

احمدی‌نژاد یادآور شد: اگر پالایشگاه بزرگ خلیج فارس آماده شود ما به یکی از صادر کنندگان درجه اول بنزین تبدیل می‌شویم. جا دارد در استان هرمزگان ده‌ها از این پروژه‌ها افتتاح شود و همه‌ آن‌ها فدای یک تار موی سر مردم هرمزگان.

رییس قوه مجریه در ادامه با بیان این‌که «همه اندیشه‌ها و دل‌ها باید متوجه ساختن ایران باشد» ادامه داد: زمان به سرعت می‌گذرد و هر کس می‌تواند زمان خود را آن طور که می‌خواهد بگذارد، ولی قطعا روزی محاسبه صورت می‌گیرد، دیگران به خاطر ما صبر نمی‌کنند و دلشان برای ما نمی‌سوزد. و تمام این هیاهوها برای این است که مانع ساختن ایران شوند. بنابراین ما در نقطه‌ مقابل باید دست به دست هم دهیم.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: هر فردی، هر آرزوی سازنده‌ای دارد در پناه پیشرفت و ساختن ایران قابل تحقق است. آن‌هایی که اندیشه‌ آرمانی و انقلابی دارند پشتوانه آن، ساختن ایران است. اگر ما پیشرفته و مقتدر باشیم هم حرف ما در دنیا خریدار دارد و هم این که آسیب پذیری ما کاهش می‌یابد و هیچ کس نمی‌تواند چیزی را به ما تحمیل کند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «امروز قطار پیشرفت با سرعت خوبی در حال حرکت است» گفت: هنر ما افزایش سرعت و پیشرفت است.‌ ملت 75 میلیونی و سرزمینی وسیع و سرشار از نعمت و منابع زیادی داریم، خیلی اوقات آدم خجالت می‌کشد بگوید در یک استان بیکار داریم.

رییس‌جمهور با بیان وجود بهترین مردم و بهترین منابع این سوال را مطرح کرد که چرا باید فقیر و بیکار داشته باشیم و ادامه داد: البته بخشی از این موضوع به اجرای عدالت بر می‌گردد. سنگین‌ترین دشمنی‌ها علیه عدالت است. در گذشته نیز تا زمانی که پیامبران به دنبال اجرای عدالت نبودند با آن‌ها کاری نداشتند. اما وقتی صحبت از اجرای عدالت می‌شد، دعواها و هیاهو‌ها آغاز می‌شد. کسانی که از عدالت هراس داشتند آن را مطرح نمی‌کردند بلکه بهانه‌هایی می‌آوردند و می‌گفتند پیامبر (ص) ساحر است.

رییس قوه مجریه با بیان این‌که «عدالت زمانی مستقر می‌شود که به یک مطالبه عمومی تبدیل شود» تصریح کرد: ‌البته اصل و مطلق عدالت باید به دست صاحبش حضرت مهدی (عج) پیاده شود و هر چقدر در این زمینه موفق شویم از ناحیه اوست و در این مسیر ما باید در حد توان خود تلاش کنیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: الحمد‌الله کشور ما ثروتمند است، اما من بعضی از روستاها و حتی در بعضی از شهرها محله‌هایی را دیدم که آرامش را از انسان می‌گیرد چرا باید این گونه باشد آیا نمی‌توان موانع را برطرف کرد. اگر بخواهید منابع و ثروت را عادلانه توزیع کنیم عده‌ای باید کمتر ببرند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: 150 سال در ایران تبلیغ کردند که کار عنصر بی‌ارزشی است، خود ما را نیز مسخره می‌کردند و اکنون نیز مسخره می‌کنند که چرا این‌قدر کار می‌کنید. کار نکنیم چه کار کنیم؟ باید کار و فعالیت کرد تا ایران ساخته شود.

احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر این‌که «آبادانی و ساختن در سایه کار و تلاش محقق می‌شود» گفت: کسی که کار بیشتر می‌کند باید عزیز‌تر باشد. البته بودند عده‌ای که به نقشه‌ دشمن کمک کردند و با زد و بند و رانت، ارتباط و تلفن کاری را که به دستشان دادیم گفتند که از این راه کارمان را ببندیم. در حقیقت آن‌ها بار را پیاده و راه‌های لطف خدا را به روی خود بستند و به ملت ضربه زدند و در این مسیر عده‌ای با دشمن همراهی کردند.

بر اساس این گزارش صبح امروز محمود احمدی‌نژاد برای افتتاح پیشرفته‌ترین کارخانه تولید فولاد کشور راهی استان هرمزگان شد و پس از افتتاح رسمی مجتمع فولاد هرمزگان در مجاورت بندرعباس، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =