شرط اتحادیه اروپا برای مذاکره با ایران

سخنگوی کاترین اشتون روز سه‌شنبه اعلام کرد برای آن که مذاکرات بتواند از سر گرفته شود، ایران باید به نامه اتحادیه اروپا پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا مایکل مان ـ سخنگوی کاترین اشتون (رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا) ـ در این‌باره به خبرگزاری فرانسه گفت: به ترتیب اولویت آن‌ها باید ابتدا به این نامه (کاترین اشتون به سعید جلیلی ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ـ که از سرگیری بدون پیش شرط مذاکرات را خواستار شده بود) پاسخ دهند.

وی با نادیده گرفتن درخواست ایران از اتحادیه اروپا برای تعیین تاریخی برای دور جدید مذاکرات گفت که "توپ در زمین ایران است" و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا هم‌چنان در انتظار پاسخ ایران به نامه اکتبر خود است.

سخنگوی اشتون ادامه داد: ما برای آن‌ها (نامه‌ای) نوشتیم و به طور کلی گفتیم که اگر می‌خواهید نشان دهید که برنامه هسته‌یی شما صلح‌آمیز است، خوشحال خواهیم شد به آن گوش کنیم و این مذاکرات را شامل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رامین مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ـ روز سه‌شنبه اظهار کرد: پاسخ نامه کاترین اشتون برای ادامه گفت‌وگوها با "1+5" و ایران پیش از این داده شده است و ما در حال حاضر منتظر هستیم تا تاریخ و مکان پیشنهادی نشست بعدی توسط خانم اشتون ارایه شود.

وی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران تصریح کرد: پس از این که زمان و مکان بعدی این گفت‌وگوها اعلام شد، جلیلی و تیم مذاکره کننده هسته‌یی کشورمان نقطه نظرات خود را در این‌باره اعلام می‌کنند. با تماس‌هایی که بین آن‌ها برقرار خواهد بود به توافق نهایی خواهند رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =