پاکستان سه مرزبان ایرانی را به قتل متهم کرد

پلیس پاکستان سه مرزبان ایرانی را به قتل یک مرد پاکستانی در جریان درگیری مرزی میان دو کشور متهم کرد.

به گزارش ایسنا خبرگزاری فرانسه از کویته گزارش داد: عبدالمالک، مقام مسوول ناحیه مزان سر که سه مرزبان ایرانی در آن‌جا دستگیر شده‌اند گفت: ما پرونده قتل را علیه این سه ایرانی ثبت کرده‌ایم و آن‌ها را به دادگاه تحویل خواهیم داد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به درگیری مرزی ایران و پاکستان گفت: رایزنی با طرف پاکستانی برای آزادی سه مرزبان دستگیرشده که سه شب پیش در تعقیب قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی توسط مرزبانان پاکستان دستگیر شدند، ادامه دارد.

وی گفت که این سه ایرانی در بازداشت نیروهای مرزی پاکستان هستند و درخواستی برای تحویل آن‌ها به پلیس پاکستان برایشان ارسال شده است.

سردار حسین ذوالفقاری روز سه‌شنبه در این‌باره به ایسنا گفت: سه شب پیش درگیری میان مرزبانان ایرانی و قاچاقچیان موادمخدر در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان ایجاد شد.

وی با اشاره به زمین‌گیرکردن قاچاقچیان افزود: در این درگیری دو قاچاقچی کشته، یک نفر مجروح و یک تن نیز دستگیر شد و مرزبانان از قاچاقچیان 500 کیلوگرم موادمخدر به همراه یک دستگاه خودرو کشف و ضبط کردند.

ذوالفقاری با اشاره به فرار تعدادی از قاچاقچیان به سمت خارج از مرزهای ایران گفت: سه مرزبان ایرانی به تعقیب قاچاقچیان پرداختند که سهوا و به دلیل تاریکی هوا وارد خاک پاکستان شده و توسط نیروهای پاکستانی دستگیر شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان ایرانی با سه مرزبان دستگیرشده دیداری داشته و مذاکره با طرف مقابل در مورد آزادی و برگرداندن این نیروها صورت گرفته است.

ذوالفقاری روز سه شنبه تصریح کرد که ظرف 24 ساعته آینده جلسه‌ای پیرامون آزادی سه مرزبان میان مسوولان دو کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعتراض مرزبانان ایران به پاکستان گفت: از آن‌جایی که قاچاقچیان در فاصله نزدیکی با واحدهای پاکستان وارد خاک ما شدند مرزبانان ایران نسبت به این عمل اعتراضات خود را اعلام کردند؛ چراکه آنان باید نسبت به توقف و عدم ورود قاچاقچیان به داخل ایران اقدام می‌کردند.

ذوالفقاری با رد خبر کشته‌شدن یک شهروند پاکستانی توسط مرزبانان ایران به ایسنا گفت: تنها مرزبانان با قاچاقچیان درگیر بودند و اساسا ورودی به داخل خاک پاکستان نداشتند.

وی با تکذیب اخبار بسته‌شدن مرز ایران و پاکستان گفت: مرزهای ایران با پاکستان باز است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  +    =  29