تزریق دلار به بازار توسط بانک مرکزی

کشتی‌آرای خبر داد:

در حالی شنیده شد که بانک مرکزی حدود 200 میلیون دلار به بازار تزریق کرده که رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از توزیع دلارهای بانک مرکزی به بازار و کاهش قیمت طی روز جاری خبر داد و گفت: کنترل و نظارت بر صرافی‌ها برعهده بانک مرکزی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس محمد کشتی‌آرای درباره گران‌فروشی دلار در صرافی‌ها و مرجع ناظر بر این تخلف، اظهار داشت: صرافی‌های دارای مجوز در بانک مرکزی دو گروه هستند که البته در حوزه ارزی ناظر این دو گروه بانک مرکزی است.

وی افزود: تعدادی از صرافی‌ها به صورت شرکت تضامنی اداره می‌شوند و مجوز بانک مرکزی را می‌گیرند؛ این گروه زیر نظر بانک مرکزی هستند و این بانک ناظر به داد و ستدشان است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: تعداد دیگری از این صرافی ها البته علاوه براینکه مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده‌اند از اتحادیه طلا و جواهر هم برای فعالیت خرید و فروش سکه مجوز گرفته‌اند.

وی افزود:‌ ولی با این وجود کنترل و نظارت بر فعالیت خرید و فروش دلار در این صرافی‌ها نیز بعهده بانک مرکزی است و درخصوص تخلفات صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز با قیمت بالا اتحادیه دخالتی نمی‌کند.

کشتی‌آرای با اشاره به کاهش قیمت دلار طی روز جاری، گفت: مشاهدات رسمی از بازار حکایت از توزیع میزان مشخصی ارز نقدی به صرافی‌ها را دارد و برهمین اساس قیمت دلار کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: در روزهای گذشته اسکناس دلار در بازار وجود نداشت اما امروز این میزان اسکناس های موجود دلار در بازار افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی ارز را در اختیار صرافی‌های دارای مجوز قرار داده است؛ زمانی که عرضه و تقاضا به تعادل برسد قیمت‌ها کاهش پیدا می کند.

کشتی‌ارای با اشاره به فروش دلار 1540 تومانی در بازار تهران، گفت:‌ سکه طرح قدیم 630 هزار تومان، طرح جدید 618 هزار تومان، نیم سکه 300 هزار تومان،‌ ربع سکه 151 هزار تومان،‌ سکه گرمی 78 هزار تومان قیمت گذاری و فروخته می شود.

به گزارش فارس، شنیده‌ها حاکی از این است که شب گذشته بانک مرکزی مبلغی حدود 200 میلیون دلار از چند بانک‌ کشور اخذ و امروز در بازار تزریق کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =