نمـاد بانک هـا فعلا متـوقف نمی شـود

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به خبر افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی گفت: این مصوبه باید به طور مشخص از سوی شورای پول و اعتبار اعلام شود و در صورت تاثیر در عملکرد بانکها به بورس گزارش شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از ایسنا دکتر سید علی حسینی، در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی نماد بانک‌های حاضر در بورس متوقف می شود یا خیر؟  گفت: هنوز مصوبه معینی در این خصوص وجود ندارد و هنوز افزایش نرخ سود سپرده های بانکی توسط شورای پول و اعتبار اعلام نشده است.

وی افزود: اگر این نرخ به طور رسمی اعلام شود و بانکهای حاضر در بورس پس از بررسی به این نتیجه برسند که افزایش نرخ سود سپرده ها در عملکرد آنها تاثیر گذار است، باید اثرات آن به بازار اعلام شود به این ترتیب با اعلام نشدن رسمی نرخ، نماد بانک‌های حاضر در بورس متوقف نمی شود.

حسینی توضیح داد: این یک خبر عمومی است و باید به طور مشخص و رسمی از سوی شورای پول و اعتبار اعلام شود و اگر در بانکهای حاضر در بورس تاثیر گذار باشد باید به بورس اعلام شود.

گفتنی است، با انتشار خبر افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی در جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار، سهام شرکت‌های بانکی در بورس و فرابورس با استقبال شدید مواجه شدند و شاخص کل بورس را214 واحد مثبت کردند. به این ترتیب سهام بانکهای پاسارگاد، انصار، ملت و کارآفرین با حدود 4 درصد افزایش، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند و بانک‌های پارسیان، سینا، اقتصاد نوین، تجارت و پست بانک با صف‌های خرید روبه رو شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  4