معرفی بزرگترین خودروسازان جهان

شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا توانست در سال2011 میلادی عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را بدست آورد.

به گزارش ایسنا، این مقام در حالی بدست آمد که جنرال موتورز در سال2009 و به دنبال تشدید بحران مالی در این شرکت عملا ورشکسته شده و تحت حمایت دولت آمریکا درآمده بود.

از سوی دیگر جنرال موتورز در حالی توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را در سال 2011 بدست آورد که تویوتا رقیب این شرکت در سال گذشته به دلیل وقوع سونامی در ژاپن و سیل در تایلند با افت تولید و فروش مواجه شد.

جنرال‌ موتورز اعلام کرد که فروش جهانی این شرکت در سال گذشته با افزایش 7.6 درصدی نسبت به سال 2010 به 9.026 میلیون دستگاه رسید.

شرکت فولکس واگن که قصد دارد به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شود، با فروش 8.16 میلیون دستگاه خودرو در سال 2011 عنوان دوم را در بین خودروسازان پرفروش به خود اختصاص داد. تویوتا نیز با فروش 7.9 میلیون دستگاه رده سوم را کسب کرد.

تویوتا از سال 2008 تاکنون عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را در انحصار خود نگه داشته بود.

جالب اینجاست که حتی رتبه سوم تویوتا نیز چندان قطعی نبوده و ممکن است گروه رنو نیسان با فروش8.03 میلیون دستگاه رده سوم پرفروش‌ترین خودروسازان جهان را از تویوتا بگیرد. البته چگونگی رده‌بندی خودروسازان جهان از نظر شاخص فروش بستگی به این دارد که فروش گروه رنو نیسان به همراه شرکت اتوواز روسیه محاسبه شود یا جداگانه.

انجمن جهانی خودروسازان هنوز به صورت رسمی آمار تولید شرکتهای خودروسازی جهان در سال 2011 میلادی را منتشر نکرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  2  =