سهام بانک‌ها،مقبولترین سهام این روزهای بورس

بررسی وضعیت شرکت‌های بورسی طی روزهای گذشته نشان می‌دهد سهام بانک‌ها،مقبولترین سهام این روزهای بورس بوده و بیشترین خریداران را به خود جذب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بازار سهام44 ساله ایران درحالی طی روزهای گذشته با بهبود اوضاع و رشد همه متغیرها مواجه شده که در میان 37 صنعت حاضر در بورس، شرکت‌های حاضر در صنایع بانکداری،دارای بیشترین تعداد خریدار بودند.

جزئیات تعداد خریدار همه شرکت‌های بورسی هم نشان می‌دهد، بانک پاسارگاد با 3.349 نفر و بانک ملت با 3.104 خریدار در گروه اول مقبول‌ترین سهام بودند.
در حلقه سوم مقبول‌ترین سهام ماه گذشته هم بانک پارسیان، قرار داشت.

از لحاظ تعداد سهام معامله شده این دسته شرکت‌ها هم دو بانک پاسارگاد و ملت با بیش از 576 و 474 میلیون سهم معامله شده در صدر ایستادند.
به گزارش بینا،با اعلام افزایش نرخ سود سپرده بانکی طی هفته های گذشته، سهام 10 بانک حاضر در بورس و چند بانک دیگر فرابورسی با رشد حداکثری قیمت و صف خرید چند میلیون سهمی و هجوم سهامداران برای خرید روبرو شد.

اگرچه حرفو  حدیث هایی برای عدم افزایش نرخ سود بانکی مطرح شد و موجب توقف این رشد شد اما انتقاد برخی نمایندگان مجلس از عدم ابلاغ افزایش سود بانکی و نیز اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در کنار حمایت سهامداران عمده باعث شد تا بورس مجددا به مدار مثبت برگشته و سهام شرکت‌های بانکی با افزایش قیمت و صف خرید روبه رو شود؛ به این ترتیب در معاملات هفته گذشته بورس بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس گذاشت و سایر نمادهای بانکی از جمله بانک ملت،بانک سینا،کارآفرین و تجارت با افزایش قیمت مواجه شدند.

گفتنی است صنعت بانکداری با حضور 10 بانک بورسی در مجموع بیش از 105 میلیارد برگ سهم داشته و با برخورداری از 221 هزار سهامدار، ششمین صنعت پرجمعیت بورسی بشمار می رود. همچین این صنعت با برخورداری از ارزش روز بیش از 23.7 هزار میلیارد تومانی ، حدود 20 درصد از ارزش روز بازار سهام 124 هزار میلیارد تومانی را تشکیل داده است. میانگین نسبت قیمت به درآمد سهام این گروه هم 5.6 مرتبه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  −    =  20