تداوم صعود طلا در بازار جهانی/هر اس ۱۷۳۸ دلار

بهای طلا در یک هفته گذشته، با دلار ضعیف‌تر و آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار آمریکا، در بالاترین سطح هفت هفته گذشته باقی ماند. در زمان تهیه گزارش قیمت هر انس طلا در بازار های جهانی در مرز بین 1738 دلار قرار داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از وال استریت ژورنال، بهای معاملات طلا در هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد نرخ‌های بهره کوتاه مدت تا پایان سال 2014 نزدیک صفر باقی می مانند، چهار درصد رشد کرد که بزرگ‌ترین رشد هفتگی از اوایل اکتبر محسوب شد. این چشم انداز موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا از سوی سرمایه گذاران شد.

طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار کامکس نیویورک، 5.50 دلار یا 0.3 درصد افزایش بها یافته و به هزار و 732 دلار و 20 سنت در هر اونس رسید.

قیمت‌های طلا پس از انتشار آمار رشد اقتصادی آمریکا که دلار را تحت فشار قرار داد، روند صعودی خود را کسب کردند. معاملات طلا به دلار قیمت گذاری شده‌اند و با کاهش ارزش دلار، برای سرمایه گذارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند، ارزان‌تر می شوند.

معامله‌گران طلا به انتظار هفته آینده هستند که مشتریان در چین و تایوان پس از گذراندن یک هفته تعطیلات سال نوی چینی، به بازار باز می گردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8