۳ روز گذشت؛ بازار ارز زیر بار نرفت

با گذشت 3 روز از آغاز اجرای سیاست تک نرخی شدن نرخ ارز، هنوز بازار زیر بار اجرای دلار تک نرخی نرفته است و صرافی‌ها همچنان از خرید و فروش با نرخ‌های مصوب امتناع می‌کنند و غایب اصلی این بازار، بازرسان نظارتی بانک مرکزی هستند تا صرافی‌های متخلف را پلمب کنند.

پیش از این مطرح می شد که وجود دلالان و واسطه گران ارزی در بازار سیاه دلیل اصلی عدم موفقیت سیاست های بانک مرکزی است که بر اساس آن، قرار شده بود که برخورد جدی توسط نیروی انتظامی با آنها صورت گیرد که البته چنین نشد، اما این روزها اجرای سیاست دلار تک نرخی که نیازمند همکاری وسیع صرافی ها است و بدون همکاری آنها این سیاست به درستی اجرا نخواهد شد، شاهدیم که همین صرافی ها خود تبدیل به دلالان ارزی شده اند.

غایب اصلی بازار غیر شفاف ارز بخش نظارت بانک مرکزی است و باید این سئوال را پرسید که بازرسان بانک مرکزی کجا هستند و چرا این صرافی های متخلف را پلمب نمی کنند.

مشاهدات خبرنگار مهر حاکی از ازدحام جمیعت در بازار ارز تهران است که همین امر به بازار سیاه ارز دامن می زند، نرخ دلار آزاد در بازار سیاه در پایان معاملات روز گذشته 1830 تومان بود که نسبت به روز پیش از آن روندی افزایشی را نشان می داد، بر این اساس دلار چند نرخی هنوز در بازار ارز وجود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −    =  27