گشایش شعبه چندمنظوره توسط اقتصاد نوین

بت شکن خبر داد:

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: سود هر سهم بانک برای سال جاری، 549 ریال پیش بینی شده بود که تمام آن محقق می شود ضمن این که پیش بینی سود هر سهم این بانک برای سال 91 هم هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد هاشم بت شکن در مراسم گشایش شعبه بلوار میرداماد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بانک برای نخستین بار در کشور، شعبه چندمنظوره(Mega Branch) راه اندازی می کند.

وی افزود: شعبه چندمنظوره شعبه ای با زیربنای حدود یکهزار متر مربع است که لزوما نبش خیابان اصلی نیست بلکه می تواند به طبقات منتقل شود.
بت شکن گفت: شعبه چندمنظوره شعبه ای با زیربنای حدود یکهزار متر مربع است که لزوما نبش خیابان اصلی نیست بلکه می تواند به طبقات منتقل شود.

وی ادامه داد: شعبه چندمنظوره به لحاظ ماهیت و ماموریت هم شعبه ای است که انواع خدمات را به مشتریان ارائه می دهد که یک شاخه این خدمات، خدمات بانکداری شرکتی است.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین افزود: بخش بانکداری شرکتی شعبه چندمنظوره به سه قسمت تقسیم می شود که در یک قسمت کار تامین سرمایه در گردش، گشایش اعتبار یا ضمانتنامه شرکت های تولیدی انجام می شود، در قسمت دوم به شرکت هایی که تازه قرار است تاسیس شوند کمک می کند که از فاز صفر شروع کنند و در قسمت سوم هم خدمات بانکداری سرمایه گذاری را ارائه می دهد یعنی به شرکت هایی که برای توسعه فعالیت خود به منابع نیاز دارند از راه هایی نظیر انتشار اوراق مشارکت کمک می کند.

بت شکن افزود: شاخه دوم خدمات شعبه چندمنظوره بانک اقتصاد نوین، خدمات تکمیلی بانک مثل صرافی، لیزینگ، بیمه و کارگزاری است که همه اینها دور هم در یک مکان جمع خواهند شد.

وی یادآور شد: شاخه سوم خدمات این شعبه، خدمات خرده بانکداری مثل انواع خدمات خودپرداز، کارتخوان، کیوسک، بانکداری الکترونیک و غیره است.
بت شکن اعلام کرد که نخستین شعبه چندمنظوره بانک اقتصاد نوین، شعبه مرکزی این بانک در خیابان اسفندیار خواهد بود که تا حدود سه ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در مرحله اول و به صورت آزمایشی، راه اندازی یک شعبه چندمنظوره برنامه ریزی شده است تا پس از مشاهده نتایج مثبت آن، نسبت به راه اندازی شعب بعدی اقدام شود.
وی در عین حال از انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره پس از اخذ مجوز بانک مرکزی خبر داد و گفت: این اوراق که تقاضای انتشار آن به بانک مرکزی ارائه شده است، به پشتوانه ساختمان ها و شعب بانک منتشر خواهد شد.
بت شکن با اشاره به این نکته که بانک اقتصاد نوین بزرگ ترین صندوق های سرمایه گذاری کشور و نخستین صکوک منتشرشده را تضمین کرده است، درباره صندوق ارزی این بانک گفت: فرآیند راه اندازی صندوق ارزی به دلیل اتفاقاتی که در بازار ارز کشور رخ داد، فعلا متوقف شده است ولی پس از رفع ابهامات، نسبت به ایجاد آن اقدام خواهیم کرد.
وی درباره اوراق گواهی سپرده بانک اقتصاد نوین هم گفت: این بانک در مرحله نخست و با مجوز بانک مرکزی، پنج هزار میلیارد ریال گواهی سپرده با نرخ سود 20 درصد و پرداخت سود به صورت ماهانه و معاف از مالیات منتشر کرد که این اوراق در کمتر از 48 ساعت به فروش رفت.
بت شکن نرخ موثر این اوراق را حدود 22 درصد ذکر کرد و گفت: بازخرید این اوراق قبل از یک سال، 18 درصد و پس از آن 19.5 درصد خواهد بود.
وی با اشاره به استقبال مردم از خرید این اوراق اظهار داشت: با مجوز بانک مرکزی، پنج هزار میلیارد ریال دیگر هم اوراق گواهی سپرده منتشر کردیم که آن هم به سرعت فروخته شد به عبارت دیگر کل 10 هزار میلیارد ریال اوراق منتشرشده در کمتر از چهار روز به فروش رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1