اجرای طرح جامع مالیاتی در سال ۹۱

وی افزود: اگر اطلاعات لازم از ذی نفعان به نظام مالیاتی نرسد، به طور عملی نظام مالیاتی کشور ابتر خواهد بود و این شرایطی است که اکنون با آن مواجه هستیم.

رییس سازمان امور مالیاتی از اجرای آزمایشی طرح جامع مالیاتی از سال آینده خبر داد و گفت: پیاده سازی ملی این طرح دو سال طول می کشد. 

به گزارش ایرنا، علی عسکری، با اشاره به ابعاد طرح جامع مالیاتی افزود: نگرش سیستماتیک به زنجیره و فرآیندهای مالیاتی، هوشمندسازی و مکانیزه کردن روش های رسیدگی مشخص با حسابرسی و وصول مالیات و همچنین برون سپاری بخشی از فرآیندهای مالیاتی به بخش غیر دولتی از محورهای طرح جامع مالیاتی است. 

رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان آن که امروزه نظام مالیاتی کشور یکپارچه نیست، افزود: نظام مالیاتی گرچه در پایه ها و منابع مختلف، الکترونیکی شده است، اما این منابع به لحاظ اطلاعات با هم ارتباط متقابل ندارند. 

وی تصریح کرد: در طرح جامع مالیاتی پیش بینی شده که همه اطلاعات درون و برون سازمانی از طریق ذینفعان یکپارچه شود. 

عسکری همچنین در تشریح ابعاد طرح جامع مالیاتی نیز گفت: ارتباط با ذینفعان از دیگر محورهای طرح جامع مالیاتی می باشد که در اجرای طرح به خوبی مورد نظر قرار گرفته است. 

وی افزود: اگر اطلاعات لازم از ذی نفعان به نظام مالیاتی نرسد، به طور عملی نظام مالیاتی کشور ابتر خواهد بود و این شرایطی است که اکنون با آن مواجه هستیم. 

وی اجرای طرح جامع مالیاتی را باعث ایجاد یک ارتباط یکپارچه در نظام مالیاتی کشور دانست و گفت: طرح جامع مالیاتی طی شش مرحله اجرا می شود. 

عسکری در مورد اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور گفت: برای ایجاد یک ارتباط یکپارچه در نظام مالیاتی کشور، طرح جامع مالیاتی باید به درستی اجرایی شود، زیرا با اجرای کامل طرح، ارتباط متقابل بین صاحبان منافع و ذی نفعان مالیاتی برقرار می شود. 

عسکری در خصوص مالیات پیش بینی شده در بودجه سال آینده نیز گفت: درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده 35 هزار و 400 میلیارد تومان پیش بینی شده است، اما بعد از نهایی شدن درصد تامین آن مشخص می شود. 

وی در پایان در خصوص دریافت مالیات از مبادلات ارزی نیز اظهار داشت: مبادلات ارزی مشمول مالیات نمی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  ⁄    =  7