افزایش سقف تسهیلات مسکن کارکنان پست بانک

براساس مصوبه هیات پست بانک ایران، تسهیلات ساخت مسکن کارکنان این بانک تا سقف 450 میلیون ریال، خرید مسکن تا سقف 350 میلیون و جعاله تعمیر مسکن مقاوم سازی واحدهای مسکونی شخصی نیز به 140 میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک طبق این مصوبه، تسهیلات ساخت و خرید مسکن به میزان 70 برابر حقوق و فوق العاده جذب هر یک از کارکنان تا سقف های تعیین شده و براساس دستورالعمل اجرائی – مالی تسهیلات مذکور با رعایت شرط زمانی پرداخت می شود.

بنابراین گزارش: نرخ سود تسهیلات ساخت و خرید مسکن تا سقف 250 میلیون ریال 7 درصد و مازاد آن 12 درصد بوده و نرخ سود تسهیلات جعاله تعمیر مسکن نیز تا سقف 70 میلیون ریال 7 درصد و مازاد آن 12درصد می باشد که محاسبه آن براساس آئین نامه داخلی بانک صورت می پذیرد و کارکنانی که قبلاً از تسهیلات جعاله 120 میلیون ریال استفاده کرده اند می توانند مابه التفاوت آن را دریافت کنند.

طبق این گزارش: کارکنانی که قبلاً از تسهیلات ساخت مسکن در قالب عقد مشارکت مدنی استفاده نموده اند در صورتی که قرارداد مذکور منتفی نشده و واحد مسکونی احداثی آنان حسب گزارش ارزیاب بانک دارای هزینه باقی مانده علاوه بر تسهیلات تخصیصی باشد می توانند از مابه التفاوت تسهیلات مذکور تا سقف 450 میلیون ریال در قالب متمم مشارکت مدنی استفاده نمایند.

گفتنی است: طبق این مصوبه کلیه کارکنان در شرف بازنشستگی پس از تائید پرونده بازنشستگی توسط بانک و سازمانهای ذیربط می توانند بدون رعایت محدودیت و شرط زمانی از مابه التفاوت وام و تسهیلات کارکنان استفاده نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  2  =