احداث نخستین و بزرگ ترین مجتمع صنعتی تجاری طلا و جواهر

نخستین و بزرگ ترین مجتمع صنعتی تجاری طلا و جواهر کشور در زمینی به مساحت 20هزار متر مربع در منطقه شهرک غرب تهران احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غلام رضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این مراسم گفت: احداث مجتمع تخصصی صنعت طلا و جواهر از سا ل ها قبل همواره به عنوان یک دغدغه برای فعالان این صنعت مطرح بوده و همین مساله عامل کندی روند سرمایه گذاری در این صنعت بوده است.

وی با بیان این که این صنعت از ارزش افزوده بسیار بالایی برخوردار است، افزود: با احداث این مجموعه بزرگ زمینه تشویق سرمایه گذاران صنعت طلا و جواهر فراهم شده و با توجه به دارا بودن ویژگی های موقعیتی مناسب و همچنین وجود امنیت بالا برای سرمایه گذاران، زمینه رشد و شکوفایی این صنعت فراهم خواهد شد.

وی گفت: تمرکز واحدهای صنعتی طلا و جواهر در این مجموعه امکان ایجاد یک بازار رقابتی بزرگ را فراهم خواهد کرد و در عین حال با شکل گیری بورس طلا و جواهر در این مجموعه با ایجاد یک فضای رقابتی تعادل در قیمت ها نیز محقق خواهد شد.

مصباحی مقدم با اشاره به تلاش های مستمر خانه صنعتکاران ایران برای ایجاد یک شهرک تخصصی طلا و جواهر، اظهارداشت: با احداث این مجموعه به صورت طبقاتی و در داخل شهر تهران، زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در این صنعت نیز فراهم خواهد شد و در عین حال یکی از نگرانی های اصلی فعالان صنعت طلا و جواهر برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در شرایط کنونی رشد و توسعه صنعت طلا و جواهر نیازمند شفاف سازی قوانین و همچنین رفع موانع دست و پاگیر است و مجلس نیز با توجه به ارزش افزود بالای این صنعت، با تدوین قوانین و مقررات جدید از آن حمایت خواهد کرد.

وی با بیان این که در سال های گذشته از صنعت طلا و جواهر کشور غفلت شده است، تصریح کرد: این مجموعه می تواند به عنوان یکی از خوشه های اصلی صنعت طلا و جواهر مطرح باشد و به دنبال آن موقعیت های شغلی جدیدی در این صنعت ایجاد خواهد شد.

گفتنی است پیش از این بحث هایی در رابطه با احداث شهرک صنعتی طلا و جواهر در اطراف تهران مطرح بوده که به دلیل نداشتن اطمینان سرمایه گذاران از امنیت این مناطق، پیگیری احداث این مجموعه در داخل شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2