باز بودن بسته سیاستی بانکی برای نرخ سود سپرده‌ها مطلوب نیست

مدیرعامل تأمین سرمایه نوین:

حسین میری مدیرعامل تأمین سرمایه نوین با اشاره به اثر نامطلوب باز بودن بسته سیاستی بانک‌ها برای نرخ سود سپرده‌ها گفت:در پی این اتفاق ،سازمان بورس هم اقدام به افزایش نرخ سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری به 20 درصد آن هم به صورت تضمین ‌شده کرد که امکان توزیع سود تا 21 درصد هم وجود دارد. از طرف دیگر نرخ اوراق هم که 17 تا 18 درصد بود با هماهنگی سازمان بورس به 20 درصد رسیده تا قادر به رقابت با بازار پول شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیران عامل کارگزاری و تأمین سرمایه نوین در  جمع خبرنگاران حوزه بازار سرمایه حاضر شدند و در رابطه با نقش شرکت‌های تأمین سرمایه در اقتصاد نکاتی را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه حسین میری مدیرعامل تأمین سرمایه نوین  بعد از ارائه توضیحاتی خاطر نشان کرد: در حالی سال گذشته کل تأمین سرمایه انجام شده توسط شرکت‌های تأمین سرمایه حدود 1.5 هزار میلیارد تومان بوده که در سال جاری این رقم به 20 تا 30 هزار میلیارد تومان بالغ شده که ناشی از فعالیت شرکت‌های تأمین سرمایه و نقش بازار در این مورد است.

وی ادامه داد: با این همه تغییرات نرخ سود بانکی، ماجرای انتخابات، افزایش نقدینگی به حدود 400 هزار میلیارد تومان و همچنین بحث نرخ ارز و طلا باعث کند شدن روند تأمین مالی از بازار سرمایه شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر برای اصلاح دستور‌العمل فعالیت شرکت‌های تأمین سرمایه و حضور آنها در تعهد پذیره‌نویسی مذاکراتی انجام شده تا ساختارهای لازم برای تعهد پذیره‌نویسی فراهم شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در شرایطی با نرخ رشد اقتصادی باید سالانه 300 هزار میلیارد تومان تأمین سرمایه شده و 50 درصد از آن از طریق بورس باشد که از لحاظ تأمین سرمایه نسبت به دنیا خیلی عقب هستیم به طوری که در دنیا به دلیل نرخ مناسب و هماهنگ بودن نیاز مالی و اوراق منتشر شده، 60 درصد از تأمین سرمایه در بازار سرمایه انجام می‌شود اما در ایران بخش اعظمی از تأمین سرمایه‌ها از روش سنتی بانک انجام می‌شود.

وی در خاتمه با اشاره به اثر نامطلوب باز بودن بسته سیاستی بانک‌ها برای نرخ سود سپرده‌ها گفت:در پی این اتفاق ،سازمان بورس هم اقدام به افزایش نرخ سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری به 20 درصد آن هم به صورت تضمین ‌شده کرد که امکان توزیع سود تا 21 درصد هم وجود دارد. از طرف دیگر نرخ اوراق هم که  17 تا 18 درصد بود با هماهنگی سازمان بورس به 20 درصد رسیده تا قادر به رقابت با بازار پول شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −    =  82