رشد ۴۲ درصدی پرداختی های پست بانک به شبکه شتاب

ر پایان بهمن سال جاری ثبت شد:

میزان مبادلات بین بانکی پست بانک و دستورهای پرداخت های این بانک در سامانه های سراسری الکترونیکی ساتنا (RTGS) و پایا (ACH)شبکه بانکی کشور نسبت به آذرماه گذشته بیش از 42 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بنابر اعلام اداره کل خزانه داری و مبادلات، میزان پرداختی این بانک در پایان بهمن سال جاری به شبکه بانکی کشور 148 میلیارد و 74 میلیون ریال بوده که نسبت به آذر ماه سال جاری بیش از 42 درصد معادل 44 میلیارد ریال افزایش یافته و نشان از رشد تراکنش مبادلات الکترونیکی بین بانکی پست بانک و استقبال مشتریان از این بانک می باشد.

بنابراین گزارش؛ مدیریت شعب استان البرز با عملکرد مطلوب بهترین وضعیت را در ارتباط با تامین نقدینگی کشور به خود اختصاص داده و علاوه بر رفع نیازهای نقدینگی شعب تحت پوشش خود مازاد آن را در اختیار شبکه قرار داده است و شاخص مصارف به منابع آن نیز 86 درصد می باشد.

این گزارش می افزاید: مدیریت شعب استان اصفهان با یک هزار و 832 میلیارد و 402 میلیون ریال و مدیریت شعب استان کهگیلویه و بویر احمد نیز با 81 میلیارد و 585 میلیون ریال از طریق کلر به ترتیب بیشترین و کمترین برداشت را از شبکه داشته اند.

طبق این گزارش: مدیریت شعب استان اصفهان با 8 هزار و 642 فقره دستور پرداخت صادره و شاخص مصارف به منابع 67 درصد بیشترین و مدیریت شعب استان کهگیلویه و بویر احمد با 6 فقره و شاخص مصارف به منابع 205 درصد کمترین دستور پرداخت را در سامانه ساتنا داشته اند.

همچنین مدیریت شعب استان مازندران با 2 هزار و 25 میلیارد و 525 میلیون ریال و شاخص مصارف به منابع 67 درصد بیشترین واریزی نقدی را به شبکه داشته است.

این گزارش می افزاید: مدیریت شعب استان خراسان رضوی با 45 میلیارد و 255 میلیون ریال و شاخص مصارف به منابع 62 درصد و مدیریت شعب استان خوزستان با 40 میلیارد و 630 میلیون ریال و شاخص مصارف به منابع 76 درصد بیشترین و مدیریت های شعب استان های خراسان جنوبی، سمنان و یزد به ترتیب با 2 میلیارد و 460 میلیون ریال، 2 میلیارد و 230 میلیون ریال و 872 میلیون ریال کمترین میانگین مازاد نقدینگی را در شبکه داشته اند و شاخص مصارف به منابع آنان نیز به ترتیب 60، 96 و 65 درصد بوده است.

گفتنی است: میزان پرداختی پست بانک ایران در پایان آذر ماه سال جاری به شبکه بانکی شتاب 104 میلیارد و 74 میلیون ریال بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  14