ایران با تاسیس مرکز خدمات مالی جزء ۱۱ کشور برتر دنیا می شود

مدیر عامل بانک ملت:

مدیر عامل بانک ملت یکی از مشکلات اصلی در بحث تامین مالی را مدل های قدیمی مدیریت مالی در بنگاه های اقتصادی دانست و گفت : تاسیس مرکز خدمات مالی در کنار سازمان مدیریت صنعتی از راهکارهای موثر در تقویت مدیریت مالی است و توسعه این مرکز به طراحی مدل های جدید در تامین مالی کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی دیواندری افزود : در کشورهای پیشرفته وظایف بانک ها از سپرده گیری و ارائه تسهیلات فراتر رفته و ارائه مدل های جدید کسب و کار و هدایت سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: هر چند تاسیس مرکز خدمات مالی خیلی زود نمی تواند باعث رفع همه مشکلات تامین مالی کشور شود اما با حمایت بانک مرکزی و سازمان بورس و توسعه چنین مراکزی در کشور می توان از توانایی ها و امکانات داخلی برای تامین مالی بنگاه های صنعتی کمک گرفت که در آینده نزدیک رشد اقتصادی کشور را هم در پی خواهد داشت.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به مهم‌ترین مشکلات امروز بنگاه‌های اقتصادی کشور اظهار داشت: دغدغه اصلی مدیران صنعتی و اقتصادی کشور تامین مالی و تهیه نقدینگی است.

وی با اشاره به افزایش قدرت اقتصادی ایران در حوزه بین الملل گفت : در آخرین گزارش صندوق بین المللی پول، ایران جزء قدرت های بر‌تر اقتصادی معرفی شده که مرهون تلاش مدیران اقتصادی و صنعتی کشور است.

وی پیش بینی کرد جایگاه ایران در سال های آینده در حوزه اقتصادی با روند صعودی همراه باشد.

مدیرعامل بانک ملت درباره تامین مالی شرکت‌های اقتصادی کشور اظهار داشت: در ایران کمبود منابع مالی نداریم و تنها مشکل ما مدیریت منابع مالی و نقدینگی موجود در سطح جامعه است.

دیواندری با تاکید بر حرکت کشورهای مختلف به سمت استفاده از سیستم‌های پولی و مالی جدید گفت: باید سپرده گذاری‌ها به سمت سرمایه گذاری‌های مولد صنعتی هدایت شود و سازمان مدیریت صنعتی زمینه چنین حرکت‌هایی را فراهم کرده است.

وی افزود: امروز نیازمند تغییر و تعدیل در مدل‌های تامین مالی هستیم تا همه طرح های توسعه‌ای و اقتصادی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیواندری افزود: کشور ما هم اکنون توانایی های خوبی برای رشد صنعت و کسب و کار دارد و اقتصاد ایران در میان اقتصادهای بزرگ جهان در جایگاه مناسبی قرار دارد و بر اساس گزارش مراجع بین المللی ، ایران هفدهمین قدرت اقتصادی دنیا محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به توانایی های بالایی که در بخش مدیریت مالی وتامین مالی بنگاه های صنعتی در کشور وجود دارد؛ اقتصاد ایران در آینده نزدیک جزء 11 کشور برتر دنیا قرار می گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  −    =  18