آغاز ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع از فردا

براساس اعلام این سازمان، اگر ظرفیت کاروان‌ها در مهلت تعیین‌شده تکمیل نشود، از اولویت‌های بعدی دعوت می‌شود. همچنین تأکید شده که هزینه‌ی سفر و تاریخ رفت‌وبرگشت کاروان‌ها قابل تغییر نیست، بنابراین امکان جابه‌جایی پس از ثبت نام در کاروان امکان‌پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایسنا ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع از فردا (17 فروردین‌ماه) در سراسر کشور آغاز می‌شود.

علی‌اکبر غیرتی ـ مدیر حوزه‌ ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت اظهار کرد: از ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه (17 فروردین‌ماه) ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع در دفاتر خدمات زیارتی تعیین‌شده‌ی سراسر کشور به‌جز استان‌های تهران، البرز، قم و قزوین آغاز می‌شود. ثبت نام در کاوان‌های این چهار استان از روز جمعه (18 فروردین‌ماه) آغاز می‌شود و تا 28 فروردین‌ماه ادامه دارد.

وی درباره‌ سهمیه‌ حج امسال و همچنین زمان دقیق اعزام زائران توضیحی نداد و یادآوری کرد: تاریخ اعزام زائران برای شرکت در مناسک حج تمتع با توجه به زمان صدور روادید‌ها توسط سفارت عربستان و اعلام برنامه‌ی پروازی شرکت‌های هواپیمایی مشخص می‌شود.

او همچنین گفت: برای ثبت نام در کاوران‌های حج تمتع، شرط سنی لحاظ نمی‌شود.

سازمان حج و زیارت دارندگان اسناد حج تمتع تا 20 مردادماه 1384 را برای ثبت نام در کاروان‌های حج امسال فراخوانده است. همچنین از دارندگان اسناد حج تمتع که در سال‌های 1360، 1363، 1378 و 1379 ثبت نام کرده‌اند درخواست کرد برای تبدیل اسناد خود به 10میلیون ریال تا پیش از ثبت نام در کاروان اقدام کنند.

براساس اعلام این سازمان، اگر ظرفیت کاروان‌ها در مهلت تعیین‌شده تکمیل نشود، از اولویت‌های بعدی دعوت می‌شود. همچنین تأکید شده که هزینه‌ی سفر و تاریخ رفت‌وبرگشت کاروان‌ها قابل تغییر نیست، بنابراین امکان جابه‌جایی پس از ثبت نام در کاروان امکان‌پذیر نیست.

متقاضیان برای قطعی کردن ثبت نام در کاروان مورد نظر خود تا 72 ساعت مهلت دارند و پس از ثبت نام اولیه نیز یک هفته فرصت دارند تا مابه‌تفاوت هزینه‌ی ثبت نام در کاروان و اعاده‌ی آن را به مدیر کاروان پرداخت کنند. در غیر این صورت، متقاضی انصراف داده‌شده تلقی می‌شود و مدیر کاروان مجاز است افراد دیگری را با هماهنگی اداره‌ی حج و زیارت هر استان جایگزین او کند.

متقاضیان برای ثبت نام لازم است، نسخه‌ی اصلی سند ثبت نام 10میلیون ریالی همراه تصویر آن برای مشمولان، اصل شناسنامه به اضافه‌ی تصویر تمام صفحات شناسنامه، اصل کارت ملی و تصویر آن، دو قطعه عکس 6*4 مطابق با عکس گذرنامه و چهار قطعه عکس 3*4 مطابق با عکس گذرنامه را باید همراه خود داشته باشند. همچنین گذرنامه‌ی زائران باید تا 31 فروردین‌ماه 1392 اعتبار داشته باشد.

ثبت نام زائران به دو صورت اینترنتی و حضوری با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی امکان پذیر است و متقاضیان ثبت نام اینترنتی به سایت haj91.haj.ir می‌توانند مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =