جلیلی در آینده نزدیک مکان مذاکره با ۱+۵ را اعلام می‌کند

صالحی:

وی با بیان این که در مورد مکان مذاکرات چندین کشور از جمله عراق نیز مطرح است، گفت: فکر می‌کنم که امروز با توجه به صحبتی که آقای رییس‌جمهور کردند و مشورت‌هایی که آقای جلیلی با رییس‌جمهور خواهند داشت مکان مذاکرات در آینده نزدیک مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایسنا وزیر خارجه‌ کشورمان اعلام کرد که در آینده نزدیک مکان مذاکرات ایران با 1+5 از سوی آقای جلیلی اعلام می‌شود.

علی‌اکبر صالحی، صبح امروز در حاشیه‌ جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد زمان و مکان مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: زمان مذاکرات قبلا اعلام شده است. درمورد مکان مذاکرات هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و امروز در جلسه هیات دولت آقای رییس‌جمهور در این ارتباط مبحثی را مطرح کردند و قرار شد که گفت‌وگوهایی نیز با آقای جلیلی صورت بگیرد و در آینده نزدیک مکان مذاکرات مشخص خواهد شد.

وی با بیان این که در مورد مکان مذاکرات چندین کشور از جمله عراق نیز مطرح است، گفت: فکر می‌کنم که امروز با توجه به صحبتی که آقای رییس‌جمهور کردند و مشورت‌هایی که آقای جلیلی با رییس‌جمهور خواهند داشت مکان مذاکرات در آینده نزدیک مشخص شود.

وی با بیان این که در روند مطرح شدن استانبول به عنوان محل مذاکرات بحث کشورهای دیگر از جمله عراق نیز مطرح شد، در مورد محور مذاکرات نیز گفت: زمان و مکان مذاکرات می‌تواند مهم باشد، ولی مهمتر محور مذاکرات است و فکر می‌کنم مذاکرات آتی نسبت به مذاکرات قبلی انشاء الله بهتر خواهد بود به نحوی که قدمی رو به جلو برداشته شود.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با زمان سفر نخست وزیر هند به ایران و بحث‌های مطرح شده در این ارتباط گفت: ما در حال رایزنی با دوستان هندی خود هستیم و کمیسیون مشترک اقتصادی با هند داریم که زمان آن را با توافق دو طرف مشخص خواهیم کرد و قرار است رفت و آمدهایی بین مسئولان دو کشور در چند ماه آینده صورت بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در مورد زمان سفر کوفی عنان به تهران و پذیرش طرح کوفی‌عنان از سوی سوریه گفت: قرار بود آقای کوفی‌عنان هفته‌ی جاری به تهران بیایند که البته با توجه به کاری که برایشان پیش آمد و گزارشی که باید به شورای امنیت می‌دادند سفر به هفته‌ آینده موکول شد و ایشان در هفته‌ی آینده فکر می‌کنم به تهران سفر کند.

وی گفت: در هر حال خوشحال هستیم که طرح 6 ماده‌ای آقای کوفی عنان در مورد سوریه با ملاحظاتی مورد پذیرش قرار گرفته. البته بایستی مراقبت شود که با بیرون رفتن نیروهای دولتی از محل مورد استقرارشان این مساله مورد سوء استفاده دیگران قرار نگیرد و این موضوعی است که باید به آن توجه شود و بحث مهم این است که انشاء الله یک توافق مناسب حاصل شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  5  =