بهای نفت به ۱۰۲ دلار رسید

در پی به‌وجود آمدن امیدهایی برای حل مسالمت آمیز مسئله هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگوهای بین‌المللی، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(دوشنبه) کاهش یافت و به حدود 102 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بهای نفت سبک آمریکا(وست تگزاس) در بازار نیویورک برای تحویل در ماه مه با یک دلار و 19 سنت کاهش به 102 دلار و 12 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس روز پنجشنبه در آخرین تغییر با یک دلار و 84 سنت افزایش 103 دلار و 31 سنت معامله شده بود. بازارهای نفتی روز جمعه به دلیل "تعطیلات جمعه خوب" بسته بود.

همچنین نفت برنت دریای شمال در بازار لندن برای تحویل در ماه مه با یک دلار و هفت سنت کاهش به 122 دلار و 36 سنت در هر بشکه رسید.
بهای نفت از 110 دلار در ماه گذشته به حدود 102 دلار رسیده که تقاضای ضعیف مصرف در آمریکا نیز از دیگر عوامل آن بوده است. موجودی نفت آمریکا در دو هفته گذشته بیشتر از حد انتظار بالا رفته است.

اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که موجودی نفت این کشور 9 میلیون بشکه(2.5 درصد) افزایش یافته و به بالاترین سطح از ماه ژوئن رسیده است. این در حالیست که تحلیلگران افزایش 1.9 میلیون بشکه ای موجودی نفت آمریکا را پیش‌بینی کرده بودند.
گروه مشاور و فعال بخش انرژی موسوم به "شورک" نیز در گزارشی اعلام کرد که این افزایش موجودی در این برهه از سال بی سابقه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  49