افزایش و سپس كاهش معنادار طلا در معاملات امروز

اونس جهانی طلا با اعلام رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر تقویت سیستم های بانکی این کشور در آینده ای نزدیک و همچنین افزایش سطح تقاضا در بازارهای آسیا با افزایش رو به رو شد. اما در ادامه معاملات روندی کاهشی به خود گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرگزاری رویترز، اونس جهانی طلا با این افزایش به 1650 دلار در هر اونس رسید که در نوع خود افزایش چشمگیری به شمار می آید. افزایش سطح تقاضا در بازارهای آسیایی زمانی حاصل شده است که سرمایه دران هندی به بازارهای مبادلاتی بازگشته اند. آنها که مدت زمان طولانی را از بازارهای آسیایی به دور بوده اند با ورود خود به این بازار و خرید این فلز ارزشمند سبب افزایش یافتن این فلز ارزشمند شده اند.

از سویی دیگر برنانکه در سخنرانی خود در شب گذشته بر تقویت سیستم های بانکی اشاره داشته است. افزایش سطح نقدینگی نه تنها که سیستم های بانکی را تقویت می کند بلکه از سویی دیگر با افزایش میزان تورم در بازارهای آمریکا افزایش بهای اونس جهانی طلا را نیز به دنبال خواهد داشت.
لازم به ذکر است که این سطح از تقاضا از سوی بازارهای آسیایی از دید کارشناسان می تواند با افزایش رو به رو شود.

به عقیده ی کارشناسان عواملی وجود دارند که افزایش بهای اونس جهانی طلا را به همراه خواهد داشت. یکی از این عوامل می تواند افزایش میزان بحران اقتصادی در اروپا باشد در حال حاضر شرایطی که در اسپانیا وجود دارد بسیاری از سرمایه داران را نسبت به شرایط اقتصادی منطقه ی یورو نا امید ساخته است. از سویی دیگر نیز می توان به ایجاد تنش های سیاسی در منطقه ی خاور میانه اشاره کرد که میزان تقاضا برای فلز طلا را با افزایش رو به رو خواهد ساخت.

یورونیوز قیمت هر انس طلا ئر بازار جهانی را تا  1653 دلار هم اعلام کرد اما در زمان تهیه گزارش قیمت هزر انس این فلز  تا 1648 دلار نزول کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ⁄    =  2