استفاده از خدمات مالی و بانکی اولویت ۶۰ درصد کاربران اینترنت

یک نظرسنجی آنلاین مشخص کرد:

در یک نظرسنجی آنلاین مشخص شد که نزدیک به 60 درصد افراد پاسخ دهنده، از اینترنت برای انجام امور مالی از قبیل بررسی حساب های بانکی خود استفاده می کنند.همچنین انجام امور بانکی، یافتن شغل و خرید، عمده ترین فعالیت کاربران اینترنتی در کشورهای مختلف جهان به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از شرکت ملی انفورماتیک به نقل از رویترز، در یک نظرسنجی آنلاین مشخص شد که نزدیک به 60 درصد افراد پاسخ دهنده، از اینترنت برای انجام امور مالی از قبیل بررسی حساب های بانکی خود استفاده می کنند.

بر این اساس، بیشترین استفاده از اینترنت به بانکداری آنلاین معطوف می شود. 48 درصد افراد نیز هدف از اینترنت را «خرید کردن» عنوان نموده اند.این رقم برای کسانی که در سایت های اینترنتی به دنبال شغل هستند، 41 درصد می باشد.

در این نظرسنجی که به تازگی صورت گرفته است، بیش از 19 هزار فرد بزرگسال از 24 کشور جهان مشارکت داشته است.کرن گوتفرید (Keren Gottfried) مدیر تحقیقات مرکز Iposos که این نظرسنجی را به سفارش خبرگزاری رویترز انجام داده است، در خصوص بانکداری آنلاین می‌گوید: بسیار ساده است. شما می توانید هر زمان که خواستید این کار را انجام دهید. ضمناً بسیاری از تراکنش ها هم هیچ هزینه ای به دنبال ندارد.

بر اساس این گزارش، تقریباً 90 درصد بزرگسالان سوئدی، از بانکداری اینترنتی استفاده می کنند و سوئد از این لحاظ، در رتبه نخست جهانی قرار دارد.پس از آن، مردم فرانسه، کانادا، استرالیا، لهستان، آفریقای جنوبی و بلژیک با مراجعه 75 درصدی به سایت های بانکداری آنلاین، از دیگر مشتریان پر و پا قرص این حوزه به شمار می روند.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که بیشترین خرید اینترنتی، به کاربران آلمانی و انگلیسی تعلق دارد. در سه ماه گذشته، 74 درصد مردم این کشورها، کالایی را از طریق اینترنت خریداری کرده اند. این رقم در سوئد، آمریکا و کره جنوبی، به ترتیب 68، 65 و 62 درصد است.

این در حالی است که در عربستان، مکزیک، مجارستان و روسیه، خرید آنلاین از محبوبیت بسیار کمی برخوردار است و فقط 28 درصد مردم این کشورها و حتی رقمی کمتر از آن، به وسیله اینترنت دست به خرید می زنند. در بخش دیگری از این گزارش عنوان شده است که 61 درصد لهستانی ها در اینترنت به دنبال یافتن شغل هستند. پس از آنها، مردم مجارستان، آفریقای جنوبی و مکزیک قرار دارند. این در حالی است که فقط 17 درصد کاربران ژاپنی، اینترنت را بستری برای یافتن شغل به حساب می آورند.این رقم برای مردم کره جنوبی و فرانسه، 25 درصد گزارش شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −    =  26