ترکیب ذخایر ارزی تغییر می‌کند

مشاور رئیس کل بانک مرکزی، ضمن تکذیب اطلاعات واحد اکونومیست در خصوص کاهش ذخایر ارزی ایران تا سال 2016 (95-96)، از تغییر شکل و ترکیب ذخایر ارزی نسبت به گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  کوروش پرویزیان به ایلنا اظهار داشت: به طور قطعی، دخایر ارزی ایران با روند پیش رو اقتصاد جهانی و افزایش قیمت نفت نه تنها کاهش نمی‌یابد، بلکه با رشد مناسبی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ارزش دلار طی سالهای گذشته و همچنین رتبه اعتباری این ارز بین‌المللی اظهار داشت: تداوم بحران اقتصاد جهانی و روند افزایش قیمت نفت و فرآورده‌های آن نشان‌دهنده بهبود اقتصاد ایران بوده، لذا واحد اطلاعات اکونومیست درک درستی در این زمینه نداشته است.

عضو شورای عالی پول و اعتبار همچنین از جایگزینی ارزهای دیگر به جای دلار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش ارزش دلار، باید ارزهای دیگری جایگزین آن شود و در این زمینه بانک مرکزی اقدامات خوبی انجام داده است.

پرویزیان تصریح کرد: رشد اقتصادی کشورهای نوظهور همانند هند، برزیل، روسیه، چین و آفریقای جنوبی موسوم به بریکس‌ و استقبال این کشور‌ها از نفت ایران و هم‌پوشانی اقتصاد آن‌ها با کشور ما، تحریم‌های ایجاد شده را به خودی خود بی‌اثر خواهد کرد.

به گفته وی، ظرفیت اقتصادی کشور و همچنین توسعه زیر ساخت‌ها طی سالهای گذشته تا کنون باعث شده تا ذخایر ارزی کشور نسبت به سالهای گذشته با افزایش مواجه شود.

این کار‌شناس اقتصادی با بیان اینکه همه آثار تحریم نمی‌تواند منفی و مخرب باشد بیان داشت: ظرفیت‌های موجود اقتصادی کشور و فضای مناسب روابط سیاسی با کشور‌های همسایه و بسیاری از کشور‌های دیگر جهان باعث بی‌اثر شدن تحریم‌ها و حتی توانمندی اقتصادی در کشور شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  −  87  =