اوراق مرابحه و قرض الحسنه امسال منتشر می شود

در صورت درخواست شرکت ها

رییس سازمان بورس با اشاره به تصویب دستورالعمل انتشار اوراق مرابحه و قرض الحسنه گفت: در صورت درخواست شرکت ها، این اوراق جدید امسال در بازار سرمایه منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، علی صالح آبادی از تامین مالی 10 هزار و 500 میلیارد تومانی بازار سرمایه در سال 90 خبر داد.

وی افزود: این حجم تامین مالی از طریق افزایش سرمایه، انتشار اوراق مشارکت و اجاره در بازار سرمایه انجام شده است.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: 201 شرکت جدید در سال 90 در راستای اجرای ماده 99 قانون پنجم توسعه نزد این سازمان به ثبت رسیدند.

وی با بیان این که، برخی شرکت ها، شرایط پذیرش در بورس را ندارند، افزود: بازار پایه فرابورس سال گذشته راه اندازی شد تا معاملات این گونه شرکت ها در این بازار انجام شود.

صالح آبادی ارزش بازار بورس تهران در سال گذشته را 128 هزار و 250 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این شاخص رشدی  15.4  درصدی را نسبت به ابتدای سال 90 تجربه کرد.

وی با اشاره به رشد چهار درصدی ارزش معاملات بورس تهران در سال 90  تاکید کرد: ارزش معاملات این بورس، سال گذشته به 22 هزار و 543 میلیارد تومان رسید که کاهش معاملات عمده و سهام عدالت، مهم ترین دلایل رشد کم این شاخص بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: تعداد دفعات معاملات بورس تهران، سال گذشته با رشدی 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم چهار میلیون و 378 هزار دفعه رسید.

وی تعداد دفعات معاملات شرکت فرابورس در سال 90 را نیز یک میلیون و 495 هزار دفعه اعلام کرد و افزود: این رقم رشدی 390 درصدی را در سال گذشته تجربه کرد که گسترش سطح دسترسی مردم به بازار سرمایه از طریق معاملات بر خط (آنلاین) مهم ترین دلیل این افزایش بوده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، ارزش معاملات نقدی بورس کالا در سال 90 را 17 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: معاملات قراردادهای آتی سکه با رشدی دو هزار و 591 درصدی به بیش از 13 هزار میلیارد تومان رسید.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادارادامه داد: ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه نوزدهم اردیبهشت ماه جاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بیمه و بانک مرکزی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به ‌کار می‌کند.

وی افزود: تاکنون حضور 251 شرکت در این نمایشگاه قطعی شده تا شاهد رشد 65 درصدی در تعداد مشارکت کنندگان باشیم.

وی با بیان این که، 13 نهاد و کشور خارجی در ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه حضور خواهند داشت، اضافه کرد: این نمایشگاه با 80 درصد افزایش فضای نمایشگاهی (24 هزار متر مربع) به مدت چهار روز در تهران برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: چهارمین دوره آموزش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی نیز با حضور مدیران ارشد مالی 11 کشور عربستان، مالزی، افغانستان، بنگلادش، هند، اندونزی، عمان، پاکستان، سوریه، ترکیه و سودان در روزهای هفدهم تا بیست ودوم اردیبهشت ماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که، 27 خارجی در این دوره آموزشی حضور خواهند داشت، تصریح کرد: آخرین دستاوردهای کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار برای آنان تشریح خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄    =  2