بانک پاسارگاد دانشگاه تاسیس می کند

قاسمی خبر داد:

مدیر عامل بانک پاسارگاد در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک از تاسیس دانشگاه این بانک خبر داد و افزود: حوزه فعالیت این دانشگاه بانکداری اسلامی خواهد بود و ظرف 14 سال ظرفیت پذیرش 28 هزار دانشجو را در سطح بین الملل خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 29/12/1390 بانک پاسارگاد صبح روز چهارشنبه مورخ 20 اردیبهشت در تالار بزرگ کشور با حضور 94.93 درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش بینا، این مجمع به ریاست سید کاظم میرولد، رئیس هیات مدیره بانک پاسارگاد برگزار شد، مجید قاسمی و تفرشی به عنوان ناظر و نعیمیان به عنوان منشی جلسه در ترکیب هیات رئیسه حضور داشتند.

مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در این مجمع از تاسیس دانشگاه این بانک خبر داد و افزود: حوزه فعالیت این دانشگاه بانکداری اسلامی خواهد بود و ظرف 14 سال ظرفیت پذیرش 28 هزار دانشجو را در سطح بین الملل خواهیم داشت.

 

تاسیس دانشگاه و محفوظ از اختلاس

مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در این مجمع از تاسیس دانشگاه این بانک خبر داد و افزود: حوزه فعالیت این دانشگاه بانکداری اسلامی خواهد بود و ظرف 14 سال ظرفیت پذیرش 28 هزار دانشجو را در سطح بین الملل خواهیم داشت.

وی همچنین به اختلاس اخیر شبکه بانکی کشور نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بانک پاسارگاد در این اختلاس گرفتار نشد و توانست حریم خود را در این رابطه محفوظ نگه دارد.

وی ادامه داد: گرچه سراغ ما هم آمده بودند اما لطف خدا شامل حال ما شد و امانتدار و امین شما ماندیم.

قاسمی در پاسخ به اعتراض وسیع سهامداران نسبت به برداشت شبانه از حساب بانک توسط دولت و بانک مرکزی اظهار داشت:تا کنون تلاش کردیم و باز هم به تلاش خود برای بازگشت این پول به حساب بانک ادامه می دهیم.

انتشار وسیع اوراق مشارکت خطرناک است

قاسمی در عین حال ضمن بیان اینکه، امسال سال سختی برای بانکداران است، ضمن انتقاد از انتشار وسیع اوراق مشارکت گفت: این امر به معنای پمپاژی برای خروج منابع بانکها به حساب می آید، این کار به معنای تخلیه منابع بانکها است.

وی در ادامه گفت: باور کنید که هیچ کاری سخت تر، نگران کننده تر و پر فشارتر از بانکداری نیست.

در ادامه این مجمع، پیشنهاد تقسیم سود 230 ریالی به رای گذاشته شد و مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

تصمیمات مجمع
شرکت حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس اصلی و شرکت مختار نیز به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند و در ادامه برای تعیین حق الزحمه حسابرس نیز به هیات مدیره تفویض شد.

– پاداش هیات مدیره بانک نیز همانند سال قبل تعیین و روزنامه دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه رسمی بانک انتخاب شد.

– میزان سپرده های بانک در پایان سال 90 مبلغ 171،112 میلیارد ریال است که در مقایسه با سال قبل به میزان 20.38 درصد رشد داشته است.

– سپرده های مدت دار در بانک نیز حدود 85 درصد کل سپرده ها بوده و نسبت به سال گذشته 16.96 درصد رشد داشته است.

– جمع تسهیلات خالص بانک در سال 90 مبلغ 137،327 میلیارد ریال بوده که به میزان 25.31 درصد نسبت به سال 89 رشد داشته است.

– نسبت تسهیلات به کل سپرده ها معادل 83.23 درصد و نسبت تسهیلات به کل دارایی های بانک معادل 64.21 درصد بوده است.

– میزان دارایی های بانک نیز معادل 23.76 درصد و میزان سپرده های جذب شده نیز 20.38 درصد رشد داشته است.

– جمع درآمدهای بانک در سال 90 نیز مبلغ 32.371 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل 30 درصد رشد داشته است.

– سود خالص بانک در سال 1389 مبلغ 6،064 میلیارد ریال بوده که با افزایش 62.19 درصدی به مبلغ 9،836 میلیارد ریال در پایان سال 90 رسیده است.

– نسبت کفایت سرمایه بانک پاسارگاد در پایان سال 90 به میزان 24.71 درصد رسیده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  69  =  70