ادامه مذاکرات ۲ خرداد در وین

نماینده دائم ایران در آژانس با بیان این‌که در مذاکرات با آژانس پیشرفت خوبی داشتیم، گفت: مذاکرات با آژانس در راستای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده دوشنبه آینده در وین ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی‌اصغر سلطانیه، رییس هیات مذاکره‌کننده ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایسنا با خوب و سازنده خواندن مذاکرات دو روزه با هیات فنی آژانس در وین خاطرنشان کرد: در این دور از مذاکرات که به طور فشرده انجام شد، واقعا پیشرفت خوبی داشتیم و توافق شد تا این بحث دوشنبه آینده (دوم خرداد) نیز در وین ادامه پیدا کند.

نماینده دائم ایران در آژانس در باره برخی تحلیل‌ها از سوی رسانه‌های غربی که مذاکرات ایران و آژانس را در مذاکرات بغداد تاثیرگذار عنوان می‌کنند، اظهار کرد: تصمیم برای انجام مذاکرات از سوی جمهوری اسلامی ایران تصمیم مهمی است که اتخاذ شده است.

وی درباره شرایط همکاری ایران با آژانس در چارچوب سوالات و ابهامات مطرح شده، تصریح کرد: ما تاکید داریم که هرگونه همکاری باید در چارچوب ضوابط خاص خود و به طور مشخص انجام شود.

سلطانیه اظهار امیدواری کرد که در روند مذاکرات ایران و آژانس که برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده انجام می‌شود دو طرف به جمع‌بندی برسند.

هم‌چنین، هرمان ناکارتس،‌ رییس هیات مذاکره‌کننده آژانس با ایران نیز در پایان مذاکرات در کنفرانسی خبری نتایج این دور از مذاکرات با ایران را مفید و سازنده خواند.

ایران در حالی مذاکرات با آژانس را هفته آینده ادامه می‌دهند که قرار است گزارش مدیرکل آژانس درباره ایران چند روز پس از مذاکرات فنی و سیاسی در وین و بغداد در پنج خرداد (25 مه) به طور غیررسمی در اختیار اعضای شورای حکام قرار گیرد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  54