رشد ۹۲ درصدی بازار بیمه های دریایی و مسئولیت مالکان کشتی

رییس کل بیمه مرکزی از رشد 92 درصدی بازار بیمه در بیمه های دریایی و مسئولیت مالکان کشتی در سال 90 خبر داد و گفت: تولید حق بیمه در بیمه های دریایی رشد مطلوبی یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا '‌سید محمد کریمی  درباره حق بیمه تولیدی دریایی در سال 90 اظهار داشت: حق بیمه تولیدی در رشته کشتی و مسئولیت پی اند آی( بیمه مربوط به کشتی ها ) برابر با 37 میلیون 421 هزار و 788 دلار است که این رقم در مقایسه با سال قبل 92 درصد رشد داشته است.

رییس شورای عالی بیمه تصریح کرد:‌هر چند خسارت پرداخت شده در سال90 در مقایسه با سال قبل 25 درصد رشد نشان می دهد اما در مورد دیگر بیمه های دریایی نظیر حمل و نقل کالا نیز ضریب خسارت سال های اخیر بسیار مطلوب بوده است.

کریمی گفت: بر اساس آمار های دریافتی ، شرکت های بیمه در 9 ماه ابتدای سال گذشته 174 مورد خسارت دارندگان بیمه نامه مربوط به کشتی ها را پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد:‌با توجه به عملکرد صنعت بیمه در بخش های دریایی حق بیمه ای بالغ بر 37 میلیون دلار برای بخش پوشش های بیمه بدنه و ماشین آلات و پی اند ای در رشته کشتی تولید شده است .

به گفته کریمی، این عملکرد سبب شده تا این حق بیمه پس از تحریم در داخل کشور باقی بماند و از خروج ارز جلوگیری به عمل آید ضمن آنکه حمایت جدی دولت و بیمه مرکزی از شرکت های دریایی و بیمه ای منجر به رشد عملکرد شرکت های دریایی شده تا آنها بتوانند پوشش های لاز م را در بنادر مختلف ارایه کنند.

وی درباره تاثیر تحریم ها در عملکرد شرکت های بیمه ای گفت: تحریم ها نه تنها بر عملکرد آنها و ارایه پوشش های بیمه دریایی تاثیر منفی خاصی نداشته است حتی تولید حق بیمه در بیمه های دریایی رشد مطلوبی داشته که این رشد نشانگر گسترش و تنوع خدمات و پوشش بیمه دریایی شرکت های بیمه داخلی است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  24