اتصال خودپردازها به موبایل بانک و بانکداری اینترنتی/ارتباط تصویری تحویل دار و خودپرداز

در راستای تحول در شعب و دستگاههای ATM انجام شده است:

استفاده بیشترازامکانات تصویری و استقرار دستگاههای خودپرداز چند منظوره دو شیوه در تحول در شعب است.دستگاههای خودپرداز به طور فزاینده ای به موبایل بانک و بانکداری مبتنی بروب متصل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش منتشر شده در مجله فناوری بانکها 5 شیوه تحولی در بخش احیاء شعب و سامانه‌های خودکار به قرار ذیل است:

1- استفاده بیشترازامکانات تصویری

رائول کاپور، مسوول گروه مالی وبانکداری در کپ جمنای می‌گوید: «توسعه امکانات رسانه ای متنی و تصویری درفضای داخل وخارج از بانک، عاملی برای استفاده بیش از پیش امکانات تصویری شده است. استفاده از سیستم اسکایپ‌، باجه‌های تحویلداری تصویری و دستیابی به کارشناسان اعتباری شعب مرکز از راه دور ابزاری هستند که مشتریان را در ارتباط رو دررو کمک می‌کنند.»

2- چابک‌سازی تحویلداران

بالطبع به کارگیری بیش از پیش سامانه‌های خودکار گویای تغییراتی است که باید در ترکیب وتعداد پرسنل تحویلدار در شعب ایجاد شود. نکته حایزاهمیت آن است که ابزارهای برنامه ریزی که توسط شرکتهایی چون شرکت مدیریت مالی ارایه می‌شود می‌تواند طبق حجم تراکنش‌های تخمینی میزان نیاز به پرسنل تحویلدار را پیش بینی کند. این فن آوری از یک هوش مصنوعی جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها که در پایگاه

ویژه ای جمع آوری و نگهداری می‌شود استفاده می‌کند. از داده‌های مذکور گزارشهایی درباره حجم تراکنشها‌،هزینه نیروی کار در هر تراکنش، حقوق و دستمزد، هزینه فوق العاده کارو پاداش هر ماه احصاء شده وبه صورت لحظه ای پیش بینی حاصل از این گزارشها روزآمد می‌شود.

3- دستگاههای خودپرداز چند منظوره

طراحی خودپردازهای امروزی به گونه ایست که می‌توانند در دیگر حوزه‌ها نیزنظیر بازارسرمایه کارایی داشته باشند. برای مثال بسیاری از بانکهای کانادایی مدیریت دارایی و سرمایه گذاری خود را از طریق دستگاه انجام داده و درخواستهای خود را جهت مبادله و یا خریداری سهام از این طریق انجام می‌دهند.

4- تغییرات شعب

همانطورکه شعب درحال دگرگونی و تحول در بخش خودپردازها می‌باشند، امکانات سخت افزاری و میزان تغییرات اتوماسیون نیز قابل توجه بوده است. در عین حال راهبرد «یک شعبه بزرگ در مرکز و شعب کوچکتر(با پرسنل کمتر) در اطراف» را با توجه به حجم مرا جعه مشتریان و زمان انتظار آنها باید از نظر گذراند.

5- داده کاوی بینابینی

دستگاههای خودپرداز به طور فزاینده ای به موبایل بانک و بانکداری مبتنی بروب متصل شده اند. یکی ازمشکلات انتقالات بین سیستمی‌اطمینان ازمتعارف بودن داده‌ها از طریق ادغام‌،اتصال به سامانه مدیریت روابط با مشتریان ویا بانکداری پایه است. در بسیاری از بانکها رشد بخش بانکداری مکانیزه وخودکار نیازبه توسعه مدیریت داده‌ها دارد.

 

ترجمه و تالیف:ابراهیم اخلاقی- مدیریت شعب بانک تجارت استان قم

منبع:Btn

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  58