ضرورت نرخ متفاوت سود سپرده‌ در بانک‌های خصوصی و دولتی

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر با بیان اینکه نرخ سود سپرده‌گذاری در بانک‌های خصوصی باید متفاوت باشد، گفت: بانک‌ها و موسسات باید با توجه به میزان ریسکشان برای سپرده‌ها سود تعیین کنند و نباید نرخ آنها یکی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا  غلامحسین نتاج توضیح داد: مردم محاسبه می‌کنند تا ببینند که در کدام یک از بانک‌های دولتی و یا خصوصی پول خود را سرمایه‌گذاری کنند، بنابراین اگر نرخ سود سپرده در این دو بانک یکی باشد، قطعا بانک دولتی را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: البته سال گذشته بانک مرکزی ابلاغ کرد که نرخ سپرده‌ها می‌تواند متفاوت باشد اما بیشتر از 21 درصد نباید سود داده شود.

وی با بیان اینکه با نظارت بانک مرکزی و مدیریت میزان سوددهی بانک‌ها و موسسات موافق است، گفت: در سه ماه اخیر سال 90 با توجه به شرایطی که اتفاق افتاد، بانک مرکزی مصوبه شورای پول و اعتبار را تغییر داد و مقرر شد که بانک‌ها برای رقابت‌پذیری، سودهای متفاوتی برای سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت بدهند. اما باز هم باید این میزان سود در بانک‌ها و موسسات متفاوت باشد.

نتاج علت اینکه برخی از بانک‌ها، نرخ سود تسهیلاتشان بیشتر از 21 درصد بوده و گاهی تا 25 درصد می‌رسد نیز، گفت: تا زمانی که نرخ تمام شده پول بالاتر از نرخ سود تسهیلات باشد این اتفاق می‌افتد، چرا که محل درآمد بانک‌ها، اعطای تسهیلات است و برای آنکه بانک‌ها خود را سرپا نگه داشته باشند از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر با اشاره به نامگذاری امسال نیز، گفت: سعی کرده‌ایم هدف‌گذاریمان بر اساس تولید ملی باشد، بنابراین به فعالان اقتصادی در صنایع مختلف پیشنهاد می‌کنیم که برای رونق دادن تولید ملی از تسهیلاتی که موسسه ما در اختیارشان قرار می‌دهد، استفاده کنند.

نتاج در پایان خاطرنشان کرد که منابع رشد موسسه مالی و اعتباری متبوعش بسیار خوب بوده و با توجه به رشد حجم نقدینگی سهم خود را از جذب منابع حفظ کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  8  =