بیمه مرکزی: هزینه مصدومان تصادف را وزارت بهداشت باید بپردازد

معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی گفت: با توجه به برنامه چهارم و پنجم و پرداخت مبلغی بالغ بر 1250 میلیارد تومان به وزارت بهداشت، همه هزینه‌ مصدومان تصادف را این وزارتخانه باید بپردازد.

محمد رحیم مصدق در گفت‌وگو با خبرنگار بیمه و بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه حذف گزینه بیمه راننده مقصر از بیمه‌نامه‌ها به هیچ‌وجه به معنای عدم پرداخت هزینه‌های درمانی نیست، گفت: اگر این گزینه مجددا در بیمه‌نامه‌ها درج می‌شد، یک حق بیمه اضافه‌تر از مردم گرفته می‌شد، درحالی که طبق قانون راننده مقصر به همراه دیگر مصدومان تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه‌ای 10 درصد از مبالغ بیمه را به وزارت بهداشت پرداخت کرده‌اند، این وزارتخانه بر اساس بند ب ماده 37 موظف است کلیه مصدومین حوادث رانندگی را در همه بیمارستان‌های دولتی و خصوص به صورت رایگان تحت پوشش و معالجه قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: البته شرکت‌های بیمه‌ای نیز که تا قبلا حدود پنج الی 10 میلیون برای دیه راننده مقصر پرداخت می‌کردند، پس از تصویب قانون موظف شده‌اند که دیه کامل برای راننده مقصر پرداخت کنند. به همین دلیل نیز مبالغ بیمه افزایش یافت.

وی درباره میزان سهمی که از بیمه‌نامه‌ها به نیروی انتظامی پرداخت می‌شود نیز گفت: این مبالغ از سال 86 تا سال 90 افزایش پیدا کرده است، اما طبق قانون بودجه تقریبا نزدیک به700 میلیارد تومان از سال 86 به بعد به نیروی انتظامی پرداخت شده و امسال نیز 300 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که بخشی از آن به نیروی انتظامی داده خواهد شد.

وی در مورد الحاقیه‌های بیمه‌های جدید نیز گفت: علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفته اما برخی از مردم هنوز مراجعه نکرده‌اند، البته ما آمار دقیقی در دست نداریم زیرا عده‌ای از مردم در این سه ماهه بیمه‌نامه‌هایشان پایان یافته و بیمه‌نامه جدید گرفته‌اند، لذا نیازی به الحاقیه نبوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  3  =