جمع‌آوری ۹۰ میلیارد تومان زکات در کشور

وی خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده با اولویت حمایت از محرومان و کار عمرانی روستایی هزینه می‌شود به طوری که در قانون بودجه امسال 100 میلیارد تومان نیز دولت معادل زکات جمع‌آوری شده به عمران روستایی اختصاص داده است تا یک حرکت مشوقانه‌ای در جمع‌آوری زکات و رفع محرومیت‌ها باشد.

فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته بیش از 90 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم امسال افزایش یابد.

حسین انواری در حاشیه سفر به اردبیل اظهار داشت: امسال این رقم به بیش از 100 میلیارد  تومان افزایش می‌یابد که انتظار می‌رود با مساعد بودن شرایط کشت و زرع در پایان فصل برداشت زکات جمع‌آوری شده به رقم پیش‌بینی شده برسد.

وی خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده با اولویت حمایت از محرومان و کار عمرانی روستایی هزینه می‌شود به طوری که در قانون بودجه امسال 100 میلیارد تومان نیز دولت معادل زکات جمع‌آوری شده به عمران روستایی اختصاص داده است تا یک حرکت مشوقانه‌ای در جمع‌آوری زکات و رفع محرومیت‌ها باشد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)  با یادآوری اینکه از سال 75 جمع‌آوری زکات در قالب ستاد مختص به این کار در کشور شکل گرفته است، یادآور شد: از سال 82 جمع‌آوری زکات به نهاد انقلابی کمیته امداد واگذار شد که سال به سال میزان جمع‌آوری زکات در کشور افزایش یافت.

انواری گفت: در دو سه سال گذشته رقم زکات جمع‌آوری شده کشور از کمک‌های عمرانی دولت به روستاها سبقت گرفت و از پرداخت معادل زکات توسط دولت در روستاها خبری نبود اما امسال در بودجه کشور با تصویب مجلس 100 میلیارد تومان معادل زکات جمع‌آوری شده روستاها برای عمران و آبادانی بیشتر در نظر گرفته شده است.

100 هزار مددجوی کمیته امداد خود‌کفا می‌شوند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه سال گذشته جشن ملی خودکفایی 80 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد برگزار شد، بیان داشت: امسال 100 هزار مددجوی کمیته امداد به خودکفایی می‌رسند.

انواری ادامه داد: جشن خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد آغاز شده به طوری که 3 هزار نفر روز گذشته در استان اردبیل جشن خودکفایی را برگزار کردند.

این مسئول تحقق شعار سال را یادآور شد و افزود: در تحقق شعار امسال سه رویکرد مدنظر کمیته امداد است به طوری که توانمند‌سازی کار آفرینی و تحکیم بنیان خانواده از جمله این اهداف و سیاست‌گذاری‌ها است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: هم در تحقق شعار سال گذشته و هم امسال کمیته امداد به جد پیگیر خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش بود که ما با شناسایی این توانمندی‌ها سعی کردیم اهداف مدنظر به شکوفایی برسد.

انواری محوریت خودکفایی خانواده‌ها را کار، تلاش و همت جمعی توصیف کرد و یادآور شد: چنین حرکتی به استحکام نظام خانواده نیز کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: البته ما در کمیته امداد در حوزه سلامت، تامین مسکن و حوزه‌های فرهنگی و تربیتی نیز اقدامات خوبی را آغاز کرده‌ایم که با به ثمر نشستن هر یک از آنها می‌توان به رونق زندگی مددجویان امیدوار بود.

این مسئول کشوری در مورد تامین مسکن مددجویان نیز به خبرنگار فارس گفت: در این زمینه توافقات خوبی با بنیاد مسکن در تامین، تعمیر و بهسازی واحدهای مسکونی به عمل آمده و با وزارت راه  و شهرسازی نیز در شهرها تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندیم تا بخشی از نیازمندی مسکن محرومان و نیازمندان از طریق مسکن مهر اعم از ساخت یا خرید تامین شود.

امداد محله با محوریت مساجد توسعه می‌یابد

انواری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح امداد محله به عنوان شبکه مردمی و با پشتیبانی خیرین و امداد‌رسانان اشاره کرد و ابراز داشت: ما وارد فاز اجرایی شدیم تا با محوریت مسجد بتوانیم این اهداف را محقق کنیم.

وی تاکید کرد: معتقدیم با توجه به ارج و قرب مسجد در نزد مردم این حرکت ثمر بخش خواهد بود و کمک‌های خوبی نیز جمع‌آوری می‌شود تا برای رفع نیاز محرومان هزینه شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ما در فرصت‌‌های مختلف به ویژه ماه رمضان در کنار دایر کردن سفره‌های افطاری و اطعام بسته‌های مواد غذایی و معیشتی خانواده‌های نیازمند را نیز تهیه می‌کنیم تا با در اختیار گذاشتن آنها بخشی از نیاز آنها را در ماه مبارک رمضان برطرف کنیم.

انواری از طراحی کارت همت برای مددجویان کمیته امداد و همکاران این مجموعه خبر داد و گفت: از طریق این کارت حتی مددجویانی که از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند می‌توانند با توجه به توانمندی‌های خود به نیاز نیازمندان پاسخ دهند.

این مسئول در پایان سخنان خود حفظ رابطه سالم با مددجویان خارج شده از پوشش حمایتی کمیته امداد را یادآور شد و اظهار داشت: هدف ما طرد افراد از مجموعه نیست بلکه بیشتر دوست داریم در کنار استقلال اقتصادی رابطه عاطفی و صمیمانه خود را با کمیته امداد حفظ کنند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  +    =  79