نگران رقابت با بانک های خصوصی نیستیم

مدیر عامل بانک رفاه با اشاره به خصوصی شدن این بانک، گفت: سهامداران این بانک پس از خصوصی سازی همان بیمه شدگان و مستمری بگیران و در کل 30 درصد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و تغییری در این مورد ایجاد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ضیاء‌الدین ایمانی افزود: این بانک پس از خصوصی شدن هم چنان متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و تلاش می شود خدمات بیشتری پس از خصوصی سازی ارایه کند.

وی با بیان این که، نگرانی برای رقابت با بانک های خصوصی دیگر نداریم، گفت: پس از خصوصی سازی درآمدهای تامین اجتماعی بیشتر شده و در آینده مولفه های خدماتی نیز رشد می یابد.

مدیر عامل بانک رفاه با اشاره به واگذاری 100 درصد سهام این بانک به صندوق تامین اجتماعی گفت: با اصلاح اساسنامه و افزایش سرمایه، امسال سهام بانک برای کشف قیمت در بورس عرضه می شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، این بانک پس تا یک سال و پس از ثبت در اداره شرکت ها می تواند سهام خود را در بورس عرضه کند.

وی با بیان آن که، هم اکنون کارهای مقدماتی برای ورود به بازار سرمایه در حال انجام است، اظهار داشت: قرار است تا پایان تیر ماه سال جاری مجمع بانک برگزار و در مورد چگونگی ورود به بورس نیز تصمیم گیری شود.

ایمانی ادامه داد: در مرحله اول ورود به بورس سعی می شود تا شش درصد سهام دولت که بابت بدهی تامین اجتماعی تهاتر شده عرضه و سهام بانک کشف قیمت شود.

مدیر عامل بانک رفاه گفت: بانک رفاه در سال 1338 در اجرای ماده 39 قانون بودجه، از طریق منابع سازمان تامین اجتماعی تاسیس شد.

وی تصریح کرد: در اجرای اصل 44 قانون اساسی بانک باید از مالکیت دولت خارج می‌شد، اما با توجه به این که سازمان تامین اجتماعی مالکیت این بانک را بر عهده داشت، امکان واگذاری آن به غیر از دولت وجود نداشت.

ایمانی ادامه داد: در سال 72 شورای عالی اداری سهام این بانک را متعلق به تامین اجتماعی دانست، اما در روندهای اداری اجرای مصوبه با مشکل مواجه شد و در همان سال دارایی‌های بانک رفاه تجدید ارزیابی شد و طبق اقدامات صورت گرفته از سوی شورای عالی اداری 54 درصد از سهام بانک متعلق به دولت و 46 درصد متعلق به سازمان تامین اجتماعی تشخیص داده شد.

وی با اشاره به افزایش سهم سازمان تأمین اجتماعی در این بانک، گفت: از آن سال تاکنون همه ساله سازمان تامین اجتماعی سهم خود را افزایش داده و به 94 درصد رساند و در سال 87 دولت طبق قانون، شش درصد سهام خود را بابت بدهی به تامین اجتماعی تهاتر کرد و بر همین اساس در سال 88 تمام صد درصد سهام به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت.

وی با اشاره به پایین بودن سرمایه بانک نسبت به حداقل تعیین شده از سوی بانک مرکزی، افزود: سرمایه بانک 90 میلیارد تومان بود، در حالی که باید به 400 میلیارد تومان می‌رسید.

ایمانی تصریح کرد: هر چند بانک مرکزی خواستار افزایش سرمایه بود، اما سازمان تامین اجتماعی به دلیل دولتی بودن اساسنامه سرمایه را افزایش نمی‌داد که پس از برگزاری مجمع و اصلاح اساسنامه و تصویب آن در شورای پول و اعتبار، سرمایه بانک رفاه به 400 میلیارد تومان افزایش یافت و این بانک دو هفته پیش در اداره ثبت شرکت ها به عنوان بانک خصوصی پذیرفته شد.

به گفته وی، بر اساس اسناسنامه صد درصد مالکیت بانک رفاه متعلق به تامین اجتماعی است و این سازمان برنامه ریزی های جدیدی را برای این بانک انجام داده است.

مدیر عامل بانک رفاه گفت: البته پس از خصوصی سازی نیز سهامداران بانک بیمه شدگان و مستمری بگیران و در کل 30 درصد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به تعدد شعب و گستره فعالیت این بانک گفت: با توجه به این شرایط سرمایه 400 میلیارد تومانی برای ما مناسب نبود، به همین دلیل تصمیم گرفته شد که سرمایه بانک به 600 میلیارد تومان افزایش یابد تا سرمایه بانک به یک ‌هزار میلیارد تومان برسد.

مدیر عامل بانک رفاه درباره تعداد شعب این بانک یادآور شد: بانک رفاه هم اکنون دارای یک هزار و 78 شعبه فعال و یک ‌هزار و 500 واحد خدماتی است و چهار میلیون مراجعه کننده غیر از مجموعه ادارای و کارگری و حق بیمه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1