گامهای سریع موبایل بنکینگ در کوچه پس کوجه های هند

تجربه دیگران:

برای دستیابی به چشم اندازی خوب از آینده بانکداری و مزایای تلفن های همراه در کشورهای درحال توسعه بهتر است نگاهی بیندازیم به رقابت میان دو غول صنعت موبایل در کوچه پس کوچه های هند بیندازیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ همچنین باید از استراتژیهایی که تاکنون در کنیا  استفاده شده و به موفقیت رسیده است نیز نگاهی بیندازیم.

 در هند شرکتهای تلفن بی سیم از جمله ودا فون و بارتی ایرتل اکنون وارد بازار شده اند و  خدمات انتقال پول را به مشتریان خود عرضه می کنندو همزمان شرکتها برای سهام 10 میلیارددلاری سالانه در مناطق دورافتارده رقابت می کنند. در این کشور مردم موبایل را به حسابهای بانکی ترجیح می دهند!

 ودا فون و باراتی  با بانکها قراردادی بسته اند تا به مشتریانشان اجازه دهندبا استفاده از موبایل  پول نقد به حسابشان واریز کنند یا از حساب خود برداشت کنند. شرکتهای تلفن همراه تضمین می کنند در مقابله با کاهش رشد مشتریان و افزایش 11 برابری هزینه خدمات، موبایل بنکینگ  کمک می کند آنها به مسیر خود ادامه دهند.

 البته این فقط شرکتهای بزرگ نیستند که احتمال رشد موبایل بنکینگ را پیش بینی می کنند. « کامویوا تکنولوژی» شرکتی است که پایه های موبایل بنکینیگی را ساخته است که شرکت تله کام اس آ فرانسوی  در آفریقا و  تله نور آاس آ در بنگلادش  استفاده می کند. این شرکت تاکنون فقط روی بازارهای نوظهوربرای فروش محصولات خود تمرکز کرده است.
 
مدل کنیا

نوامبر گذشته شرکت ودا فون با بانک HDFC  شریک شد .این شراکت  از نمونه بسیار موفقیت آمیز برنامه انتقال پول M-Pesa برگرفته شد که در کنیا به کار رفته بود. این سرویس هم اکنون در شمال هند آزمایش شده است و به کمک آن مشتریان ودا فون می توانند در بانک HDFC حساب بانکی افتتاح کنند و پول به حسابشان واریز کنند یا از آن برداشت کنند.

براساس آمار بانک مرکزی هند جمعیت این کشور 30 برابر کنیاست و فقط 12.2 میلیون نفر  از فوریه تاکنون با کمک موبایل در بانک حساب افتتاح هستند.
 ویم ریمائکرز  مسئول بازاریابی بانکی در  شرکت بلژیکی Telecommunication in La Hulpe  دری این باره می گوید:  شرایط در کنیا بسیار مناسب بود.  زیربنای اصلی و شرایط مسائل بنیادین برای ارائه خدمات بانکداری هستند. اما تکرار آن بسیار مشکل است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  89  =  95