جزئیات اهداف و مقاصد تاسیس صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه اعلام شد

اطلاعات تکمیلی از پذیره نویسی

توسعه، تعمیق و ثبات بخشی به بازارهای مالی نیازمند معرفی، به کارگیری و ترویج ابزارهای نوین برای تجهیز و مدیریت تخصصی منابع خرد و کلان در گردش داخل و خارج بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  یکی از این ابزارها صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است. در این زمینه کارگزاری بانک رفاه با همکاری بانک رفاه که تجربه تاسیس و مدیریت صندوق های سرمایه را دارا می باشد، اقدام به تاسیس صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت نموده است. از مزایای این گونه صندوق ها می توان به نقدشوندگی سریع واحدهای سرمایه گذاری در هر زمان، داشتن مدیریت حرفه ای توسط این صندوق ها و شناخت بازار و تضمین حداقل سود برای سرمایه گذاران اشاره نمود.

این صندوق با ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) از جمله صندوق های سرمایه گذاری موضوع بند (20) ماده (1) قانون بازار اوراق بهادار به شمار می آید. صندوق تحت نظارت سبا و بر اساس مقررات، اساسنامه و امیدنامه خود فعالیت خواهد نمود.

اطلاعات کامل در مورد این صندوق در اساسنامه و امیدنامه آن درج شده است. اساسنامه و امیدنامه صندوق از طریق سایت شرکت کارگزاری بانک رفاه و نیز در تارنمای صندوق به نشانی www.neginrefahfund.com در دسترس علاقه مندان می باشد.

اهداف: هدف از تشکیل صندوق ، جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران و اختصاص آن ها به خرید انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، بهره گیری از صرفه جویی ناشی از مقیاس و تامین منافع برای سرمایه گذاران است.

مدت فعالیت

از تاریخ فعالیت نزد سازمان بورس اوراق بهادار (سبا) به مدت 2 سال

سود تضمین شده

سود تضمین شده برای هر سرمایه گذاری به شرح ذیل می باشد:
الف- 90 روز تا 179 روز گذشته باشد معادل 14 درصد سالانه
ب- 180 روز تا 269 روز گذشته باشد معادل 16 درصد سالانه
ج- 270 روز تا 364 روز گذشته باشد معادل 18 درصد سالانه
د- بیش از 364 روز گذشته باشد معادل 20 درصد سالانه

ارزش روز واحدها: برابر است با ارزش خالص دارایی های صندوق در آن روز تقسیم بر خالص تعداد واحدهای صادر شده

قیمت صدور: در زمان پذیره نویسی معادل یک میلیون ریال ( قیمت مبنا) و پس از آن برابر ارزش روز واحدهای سرمایه گذاری
وضعیت نقدینگی: قابلیت درخواست مجدد صدور یا ابطال واحدها در شعب منتخب نماینده

تابعیت و مرکز اصلی: تابعیت این صندوق ایرانی و محل اقامت آن تهران، میدان آرژانتین، بلوار بهاران، خیابان بهاران، خیابان 23، پلاک 14 واحد 7 می باشد.
حداقل و حداکثر واحدهای سرمایه گذاری هر سرمایه گذار: به غیر از متولی، حسابرس، مدیر و موسسان، تعداد واحدهای سرمایه گذاری هر سرمایه گذار در هر زمان، حداقل 10 واحد سرمایه گذاری و حداکثر 5 درصد سقف واحدهای سرمایه گذاری صندوق خواهد بود.

ارکان صندوق :
مدیر صندوق: شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران
ضامن نقد شوندگی و مدیر ثبت: بانک رفاه کارگران
ضامن سودآوری: شرکت تامین سرمایه امید
متولی: شرکت مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین
حسابرس صندوق: موسسه حسابرسی دایارایان

مشخصات حساب بانکی مربوط به پذیره نویسی اولیه:

حساب سپرده کوتاه مدت به شماره 36533180 به نام صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه نزد بانک رفاه شعبه میدان آرژانتین جهت واریز وجوه نقدی پذیره نویسان و موسسان افتتاح شده است.

مدارک مورد نیاز برای پذیره نویسی:

اصل فیش واریزی، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی، آخرین روزنامه رسمی و اساسنامه شرکت به همراه معرفی نامه یا وکالت نامه برای اشخاص حقوقی

چگونگی سرمایه گذاری:

علاقه مندان به سرمایه گذاری در این صندوق در حین پذیره نویسی و یا پس از آن می توانند با مراجعه به یکی از شعب منتخب بانک رفاه کارگران نسبت به سرمایه گذاری در این صندوق اقدام نمایند.

پرداخت دوره ای به سرمایه گذاران:

در پایان روز پانزدهم ماه پایانی هر فصل از سال شمسی پس از آغاز تاریخ فعالیت صندوق، سود بر اساس نرخ های تضمین شده در صندوق و متناسب با تعداد واحدهای سرمایه گذاری محاسبه و به حساب دارندگان واحدهای سرمایه گذاری واریز می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  6