انتخاب هیات مدیره شاپرک

انتخاب اولین هیات مدیره شرکت شاپرک از چند جهت یک اتفاق مهم در تاریخچه صنعت پرداخت الکترونیک در کشور محسوب می شود:

1- از این جهت این اتفاق مهم است که برای اولین بار یک سوئیچ ملی در کشور به صورت مشخص یک متولی دارد که وظیفه واحد و تعریف شده اش مدیریت سوئیچ شاپرک است.به تعبیر دیگر سوئیچ شاپرک هم اکنون کلید داری دارد که تنها برای همین وظیفه پیش بینی شده است. طبیعی است در چنین صورتی آینده این شاپرک دلگرم کننده خواهد بود.

2- برای اولین بار رگولاتور پولی کشور زمینه  تشکیل تیمی برای مدیریت یک سوئیچ ملی فراهم کرد که تا پیش از این شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم. اگر چه ممکن است این نقد وارد باشد که چرا سه کرسی از پنج کرسی هیات مدیره به شرکت ملی انفورماتیک تعلق گرفته است اما در عین حال اگر بپذیریم که سوئیچ شاپرک ملی است طبعا در همه کشورها رگولاتور پولی شرایطی را در نظر خواهد گرفت که قدرت تصمیم گیری را در اختیار داشته باشد.

3- حضور دو بانک در جمع پنج نفره هیات مدیره گرچه ممکن است اید ه آل بانکها نباشد اما در عین حال چنانچه واقعی و در یک فضای خاکستری به مسئله بنگرند می تواند منشا حرکت های مناسب در جهت پویایی هرچه بیشتر سوئیچ شاپرک باشد. می توان با نقدهای کلی هر بازیگری را تبدیل به تماشاگر کرد اما اگر واقعی به شاپرک بنگریم و بپذیریم که انتخاب فعلی شبکه بانکی اکنون شاپرک با ساختار فعلی است در این صورت همه خود را مسئول میدانیم که در جهت حرکت بهینه این شرکت موثر رفتار کنیم.

4- حضور بانک ملت به عنوان یک بانک بزرگ تازه خصوصی شده و بانک پارسیان به عنوان یک بانک خصوصی نه چندان بزرگ به معنای آن است که ترکیب هیات مدیره  عملا همه طیف های سهامداران این شرکت را نمایندگی می کنند. این گونه تعامل در راستای ایجاد وحدت نظر علاوه بر اثرات بسیار مثبت در روند حرکت شاپرک خود می تواند نقطه آغاز برای حرکتهای همگرایانه از جمله تشکیل نهاد صنفی واحد و .. باشد. به تعبیر دیگر اگر بپذیریم که پله دهم از پله اول شروع می شود در این صورت امیدوار می شویم که گامهای فعلی رابه نحو مناسب برداریم و اگر گامی را به درستی برداشته ایم به اثرات مثبت آن بیشتر توجه کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3