همراه بانک به هنجاری نوین در این جامعه تبدیل می شود

گسترش موبایل بنکینگ در استرالیا

حجم روزافزون خرده فروشی کالاها به صورت آنلاین با فراگیر شدن استفاده از تلفن هوشمند بیشتر می شود. فنویک اشاره می کند 32 درصد ساکنان استرالیا از خدمات بانکداری آنلاین استفاده می کنند. موبایل بنکینگ به سرعت به هنجاری نوین در این جامعه تبدیل می شود زیرا 7 میلیون استرالیایی به جای استفاده از کیف پول چرمی ، ترجیح می دهند کیف پول الکترونیکشان روی تلفن هوشمند سوار شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از آ. آر .ان در دنیایی زندگی می کنیم که تبادل اطلاعات به اصلی ملزوم برای گذران زندگی تبدیل شده است. بانکها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.آنهم هم چشم انداز  عادتهای بانکی مشتریان خود را از سراسر دنیا بایکدیگر به اشتراک می گذارند.

درحالیکه کارشناسان صنعت  فقدان  قابلیت کارکرد NFC در آیفون5 را جزو نقایص آن می شمارند،  موبایل بنکینگ سنتی  باوجود عملیاتهای عجیب و غریب آیفون روی موبایلهایش، هر روز قدرتمند تر می شود.

 فقط در استرالیا 7 میلیون نفر  خدمات موبایل بنکینگ را ارجح تر از مراجعه به شعبه های فیزیکی و دیگر انواع خدمات بانکداری می دانند. تحقیقات اخیر موسسه سان کورپ نشان میدهد مردم استرالیا سالانه تقریبا 16 میلیارد خرید  صرف خریدهای اینترنتی می کنند که این امر بیانگر 4/2 میلیارد دلار افزایش در مقایسه با 2011 است. به گفته  کرگ فنویک مدیر ارشد بانک سان کورپ  تغییر از خرید آنلاین با کامپیوترهای شخصی به خرید با تلفن های همراه و هنگام حرکت نشان می دهد 6/13 میلیون استرالیایی انعطاف پذیری بیشتری برای خرید لوازم مورد نیازشان در زمان دلخواه و مکان دلخواهشان از خود نشان می دهند.

او در این باره میگوید:  دیگر نیازی نیست خود را به کامپیوترهای شخصی محدود کنیم. میتوانیم هنگامیکه سوار اتوبوس شده ایم، در کنار ساحل قدم می زنیم یا هنگام ناهار خوردن خرید کنیم. فونیک در ادامه می افزاید خرده فروشان استرالیایی با ایجاد اپلیکیشنهایی که به تلفن هوشمند و تبلتهای رسانه ای مرتبط هستند، روی این روند سرمایه گذاری می کنند.

 موبایل بنکینگ

حجم روزافزون خرده فروشی کالاها به صورت آنلاین با فراگیر شدن استفاده از تلفن هوشمند بیشتر می شود. فنویک  اشاره می کند 32 درصد ساکنان استرالیا از خدمات بانکداری آنلاین استفاده می کنند.  موبایل بنکینگ به سرعت به هنجاری نوین در این جامعه تبدیل می شود زیرا 7 میلیون استرالیایی به جای استفاده از کیف پول چرمی ، ترجیح می دهند کیف پول الکترونیکشان روی تلفن هوشمند سوار شده باشد. 57 درصد  افرادی که  به صورت آنلاین خرید می کنند هنگام استفاده از خدمات موبایل بنکینگ( و خرید با موبایل) مبلغ بیشتری صرف میکنند که با توجه به این روند کارشناسان پیش بینی می کنند آمار استفاده از خدمات موبایل بنکینگ افزوده شود.

 فنویک میگوید: 2012 نشانگر سالی است که تلفنهای هوشمند  به عنوان یکی از ابزارهای بانکداری ثبت شدند.

 زمانی برای تبلتها

 از زمانیکه  اپلیکیشن سان کورپ در دسامبر 2011 پرده برداری شد تاکنون  47 هزار کاربرد آن را با دستگاههای iOSخود  دانلود کردند  و کاربران اندرویدی نیز 26 هزار مرتبه اپلیکیشن را دانلود کردند. به نظر می رسد مشتریان از تمام نقاط جهان به این خدمات روی آورده اند.

فقط در زماه گذشته کاربران اینترنت بانکینگ بیش از 5/4 میلیون مرتبه وارد سایت بانکها شدند  و عملیات بانکداری خود را با بریسبن، بانکوک، آئوکلند و آدلاید تکمیل کردند.

 ممکن است استرالیایی ها برای انطباق  خرید آنلاین  و بانکداری روی تلفنهای هوشمند  سریع عمل کنند، اما هنگامیکه سخن از  تبلت به میان می آید، اوضاع فرق می کند. بسیاری از کارشناسان بانکداری الکترونیک در استرالیا اذعان می کنند خرید با تبلت  هنوز به مرحله بلوغ نرسیده است.

  در حال حاضر اینترنت بانکینگ روی تبلت، بیانگر 8 درصد کل میزان استفاده ازخدمات آنلاین است اما انتظار می رود  در 12 ماه آینده طیف وسیعتری از دستگاه های تبلت برای خرید آنلاین استفاده شوند. ورود دستگاههای آیپد مینی  این روند را سرعت خواهد بخشید.

اکنون مهمترین کاری که  کاربران تلفن هوشمند با اپلیکیشنهای بانکداری انجام می دهند کنترل بالانس حسابهای بانکی یا آخرین نقل و انتقالات مالی است و پس از آن انتقال پول و پرداخت صورتحسابها قرار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  52  =