معامله پایلوت ارز در مرکز مبادلات ارزی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اتاق معاملات ارزی تا دقایقی دیگر راه اندازی می‌شود، گفت:‌ امروز به صورت پایلوت چند نمونه مبادله ارز در این اتاق انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علیرضا شجاعی در گفتگو با مهر از راه اندازی اتاق معاملات ارزی تا دقایق دیگر با حضور مسئولان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: راه اندازی این اتاق به صورت یک پنجره واحد کار تبادلات ارزی را به لحاظ بروکراسی‌ها کاهش می‌دهد.

وی گفت: همچنین امروز مبادله ارزی در چند نمونه به صورت پایلوت صورت خواهد گرفت که بر این اساس بتوان شرایط را برای افزایش سطح مبادلات فراهم‌تر کرد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:‌ نرخ مبادله دلار در این مرکز نیز امروز تعیین خواهد شد.

همچنین معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به راه‌اندازی اتاق مبادلات ارزی به صورت رسمی در روز جاری، گفت: اولویت سه در اولویت دریافت ارز قرار دارد.

کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی در گفتگو با مهر گفت: امروز قرار است به اولویت سوم ارز تخصیص یابد، اما باید به این نکته توجه داشت که هیچ گروه کالایی از دریافت ارز محروم نخواهد شد، بلکه بر اساس اولویت‌هایی که تعیین می‌شود، ارز اختصاص می‌یابد.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بر اساس اولویت‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی، همچنان اولویت 1 و 2 ارز مرجع دریافت خواهند کرد و سیستم بانکی نیز به کار خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: البته با راه‌اندازی اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز که از امروز کار خود را آغاز خواهد کرد؛ مدیریت مناسب تری بر بازار اعمال خواهد شد و بخشی از تقاضای بازار از این طریق پاسخ داده خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −  80  =