نوسانات بازار را به حداقل می رسانیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه اندازی اتاق ارزی در کشور گفت: با این اقدام می خواهیم جلوی رانت خواری و ویژه خواری در بازار ارز را بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شمس الدین حسینی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده قصد داریم نوسانات بازار را به حداقل رسانده و بازار شفافی را در عرصه ارز ایجاد کنیم تا جلوی ویژه خواری و رانت را بگیریم.

وی افزود: تامین ارز کالاهای غذایی و دارویی را در اولویت قرار داده و با هماهنگی و نظارت بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز مرجع در کشور عرضه می کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان این که ارز در بانک به صورت شفاف و رقابتی در حال عرضه است، اظهارداشت: در حالی که از ابتدا تزریق بیش از یک میلیارد دلار ارز به بازار برنامه ریزی شده بود ولی مقدار تقاضا کمتر از 10میلیون دلار در روز بود.

حسینی با اشاره به سیاست‌های دولت برای افزایش حمایت های مالی در بودجه سالانه استان ها یادآور شد: تلاش شد بخش قابل توجهی از پروژه ها را از کدهای ملی به کدهای استانی تبدیل تا اعتبارات تملک دارایی استان ها افزایش یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قصد داریم از محل فروش اموال و دارایی دولتی بودجه های استان ها را در حوزه های مختلف تملک دارایی تقویت کنیم.

حسینی بدون اشاره به میزان درآمدهای مالیاتی کشور در نیمه نخست امسال از افزایش 25 تا 30 درصدی انواع درآمدهای مالیاتی شش ماهه نخست سال 91 نسبت به مدت مشابه سال 90 خبر داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. تیزبین می گوید

    بله جناب مهندس حسینی…
    حتما میرسانید…
    دلار 2972 تومانی دلیل بر این مدعاست…
    خدایا خودت بخیر برسون

ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3